Складирањето на горивото во несоодветни услови може да го „расипе“, а дизел горивото е поподложно на тоа
Неодамнешната паника предизвикана од ситуацијата во Украина и стравот од можен недостиг на гориво поттикна многу возачи да направат одредени резерви на бензин и дизел. И додека на повеќето им беше доволно да го наполнат резервоарот на нивниот автомобил до врвот, имаше и такви кои сакаа долгорочно да се обезбедат полнејќи канти и канистри со гориво, за да го остават во гаражи и подруми за подоцнежна употреба.
Меѓутоа, се поставува прашањето што не е во ред со ваквите залихи, дали е правилно да се складира бензинот и дизелот на тој начин и колку долго горивото може да остане во услови кои се далеку од идеални, односно дали горивото има рок на траење?
Како што пишува Ревијахак, повикувајќи се на зборовите од нивниот соговорник од нафтената компанија ИНА, бензините и дизелот се складираат во строго наменски резервоари, означени според важечките прописи. Складирањето во несоодветни услови, освен што го загрозува здравјето и животот на луѓето, може да доведе и до деградација на квалитетот, односно проблеми при користење на такво гориво.
Доколку горивото се складира во наменски резервоари, се препорачува бензинот да се чува до две години, додека дизелот може да се чува до шест месеци. Во резервоарите може да дојде до кондензација на вода поради големите разлики во температурата на околината, како и до развој на микробиолошко загадување.
Складирањето на горивото во несоодветни услови може да го „расипе“, а дизел горивото е поподложно на тоа.
Во одговорот на нафтената компанија се споменуваат наменските резервоари, а може само да се претпостави колку се расипува горивото кога се складира во несоодветни услови, односно во кофи и канистри, во гаражи и подруми.
Експертите, разбирливо, не сакаат да шпекулираат за околностите во кои граѓаните го складираат складираното гориво, но релевантните информации покажуваат дека рокот на траење на горивото во канистри е само неколку месеци.
Советот е да не создавате резерви на гориво во гаражите. Тој е многу запалив материјал, а подолгото стоење влијае на неговиот квалитет.