Има многу причини зошто Марк Цукерберг смета дека нема друг избор освен да воведе бран од 11.000 отпуштања во Мета. Компанијата која стои зад Фејсбук беше препроширена, рече тој. Како и многу од неговите конкуренти, веруваше дека порастот на онлајн активноста за време на пандемијата на коронавирус е трајна промена: дека иако луѓето беа принудени да се свртат кон е-трговија, видео разговори и онлајн игри бидејќи не можеа да ги напуштат своите домови, тие ќе изберат да продолжат да живеат на тој начин откако ќе се отстранат ограничувањата.
Кога приходите на Мета се зголемија, компанијата инвестираше соодветно. Но, трендовите не се вратија таму каде што беа на почетокот на 2020 година, ниту пак продолжија непроменети. Како што се укинаа заклучувањата и се врати социјализацијата лично, приходите на Мета се намалија, оставајќи ја компанијата, со речиси 90.000 вработени, финансиски изложена.
Имаше и други причини кои ги понуди Цукерберг за загубата на работните места. Поширокиот „макроекономски пад“ подеднакво ги загрози сите технолошки акции, бидејќи профитот денес почна да изгледа повкусен од растот утре во очите на инвеститорите кои се соочуваат со крајот на политиката на нулта каматна стапка во западниот свет. „Зголемената конкуренција“, рече тој, дополнително наштети, како и „губењето на сигналот од рекламите“.
Цукерберг не ги именуваше ривалите кои му го јадеа ручекот на Фејсбук. Но, јасно е дека тој мислеше на конкуренцијата од TikTok, модерна апликација која ги краде корисниците и доминира со желбите, и промената на политиката во Apple. Во 2021 година, Apple ја ограничи количината на податоци или „сигнали“, Фејсбук можеше да ги собере за однесувањето на корисниците на iPhone, што им отежна на малите бизниси да ги користат рекламите на Facebook за профитабилно стекнување на нови клиенти.
Едно прашање кое Волстрит постојано го наведува како причина за загриженост, отсуствуваше во објаснувањето на основачот на Фејсбук за губењето на работните места: огромната инвестиција на компанијата во „метаверс“, лабаво дефинирана визија за иднината во која луѓето се собираат во виртуелни светови, пристап преку уреди за виртуелна реалност и проширена реалност, за дружење, работа и игра.
Само во 2021 година, Мета потроши повеќе од 12 милијарди долари на истражување и развој на своето крило на Reality Labs и донесе едвај една шестина од тоа во неколкуте метаверзни производи од кои всушност заработува приходи, вклучувајќи ги и слушалките Meta Quest (технолошки очила претходно наречени Oculus) и соба за разговор на Horizon Worlds. Тие загуби растат: во 2019 година Reality Labs загуби 4,5 милијарди долари со приход од 500 милиони долари, а во 2020 година 6,6 милијарди долари со приход од 1,1 милијарди долари. Во повикот за заработка во февруари, Закерберг рече дека очекува загубите „значајно да се зголемат“ во текот на 2022 година.
Извор: pari.com.mk