Кога резервирате лет, размислувате ли некогаш кое седиште ќе ве заштити најмногу во итен случај? Најверојатно не.
Повеќето луѓе резервираат седишта за удобност, како што е просторот за нозете или место кое има лесен пристап до тоалетите. Честопати патниците може да го резервираат своето место што е можно поблиску до предниот дел за да можат побрзо да се симнат.
Ретко резервираме лет со надеж дека ќе добиеме едно од средните седишта во последниот ред. Но, замислете? Овие седишта се статистички најбезбедните во авион.
Патувањето со авион е безбедно
Пред да влеземе во него, треба да повторам дека воздушниот сообраќај е најбезбедниот начин на транспорт. Во 2019 година, имаше нешто помалку од 70 милиони летови на глобално ниво, со само 287 жртви.
Според анализата на податоците од пописот на Националниот совет за безбедност на САД, шансите за смрт во авион се околу 1 на 205.552, во споредба со 1 на 102 во автомобил. И покрај тоа, ние обрнуваме малку внимание на сообраќајните несреќи со фатални последици, но кога слушаме за пад на ATR72 во Непал, тоа е главната приказна на секоја страница со вести.
Нашиот интерес за авионски несреќи може да лежи во тоа што сакаме да разбереме зошто тие се случуваат или какви се шансите тие да се случат повторно. И можеби тоа не е лоша работа, нашата загриженост осигурува дека овие трагични инциденти се темелно истражени, што помага да се зачува безбедното патување со авион.
Можеби ќе ве интересира: Македонецот кој се родил во авионот на ЈАТ
Искрено кажано, нема вистинска потреба да се грижите за безбедноста кога се качувате на комерцијален лет. Но, ако сè уште го имате тоа досадно прашање во вашата глава, поттикнато од чиста љубопитност, читајте понатаму.
Вреди да се потсетиме дека несреќите по својата природа не се во согласност со стандардите. Во несреќата на United Flight 232 во 1989 година во Сиукс Сити, Ајова, 184 од 269 луѓе во авионот ја преживеаја несреќата. Повеќето од преживеаните седеа зад првата класа, кон предниот дел на авионот.
Како и да е, истрагата на TIME која ги разгледа 35-годишните податоци за авионски несреќи покажа дека средните задни седишта на авионот имаат најниска стапка на смртност: 28%, во споредба со 44% за седиштата на средниот ходник.
И ова логично има смисла. Седењето крајниот ред секогаш ќе ви го обезбеди најбрзиот излез во случај на вонредна состојба, доколку нема оган од таа страна. Но, крилата на авионот складираат гориво, па ова ги дисквалификува средните излезни редови како најбезбедна опција за ред.
Во исто време, да се биде поблиску напред значи дека ќе бидете погодени пред оние во задниот дел, што ни остава со последниот излезен ред. Што се однесува до тоа зошто средните седишта се побезбедни од седиштата до прозорецот или на патеката, односно, тоа е, поради тампонот што го обезбедуваат луѓе од двете страни.