Дали сте слушнале за „тивко откажување“? Еден од главните трендови кои минатата година го преплавија пазарот на трудот и предизвикаа проблеми кај работодавачите, доби нова форма. Откажувањето останува во фокусот, но наместо тивко, овој пат гласно!
Имено, таканареченото „гласно откажување“ ‘loud quitting“ е нов глас кој означува тренд кој се шири низ деловната сцена, а според извештајот на американската аналитичка и консултантска компанија Галуп за состојбата на вработеноста за 2023 година, дури 18 отсто од анкетираните вработени ширум светот активно го прифатиле овој тренд, пренесува Business Insider. Според извештајот, таканаречените „loud quitteri“ се луѓе кои се активно непродуктивни и незадоволни на работа, а за разлика од „тивките откажувачи“, овој тренд е многу поопасен и може да има многу поголеми последици за одредени компании. Зошто?
„Гласно откажување“ наспроти „тивка оставка“
Најпрво, важно е да се разјасни која е разликата помеѓу тивко и гласно откажување?
И двата тренда може да се припишат на фрустрацијата на вработените, која е најчеста поради чувството дека сте потценети, искористени или недостаток на можности – особено помладите кои едноставно имаат малку поинакви очекувања од работата и работодавците.
Но, она што ја прави фундаменталната разлика помеѓу овие два тренда е начинот на кој вработените сакаат да ја изразат својата фрустрација. Во тивкиот отказ, работникот останува вработен, иако тоа го прави со минимална инвестиција – односно без да вложи дополнителен труд или понекогаш очекуваниот процент повеќе. Може да се каже дека овие вработени пасивно-агресивно го покажуваат своето незадоволство.
Од друга страна, гласното откажување е демонстративно и јасно. Во овој случај, фрустрираните вработени се отвораат пред работодавците, колегите и на социјалните мрежи и покажуваат дека се незадоволни. Тоа често подразбира отворен приказ на подготвеност да се најде нова работа. Понекогаш тоа служи како преговарачка стратегија во која вработениот ќе ги изрази своите приговори со цел претпоставениот да му понуди некои подобри услови.
Но, најважно е дека оние кои „гласно се откажуваат“ можат активно да ги поткопаат целите на работодавачот и да му наштетат на брендот кога станува збор за привлекување нови вработени, вели Џим Хартер, главниот автор на извештајот на Галуп.
Поопасно од „тивко откажување“?
И иако многумина би рекле дека овој феномен не е ништо ново, овој тренд доби на сила бидејќи сè повеќе вработени се чувствуваат преоптоварени и под стрес. Неодамнешните податоци од LinkedIn открија дека 66 отсто од работниците се чувствуваат преоптоварени и потценети и, како резултат на тоа, не се лично посветени на својата работа.
Конкретно, Галуп, кој веќе неколку години го следи феноменот на активно неангажирани вработени, наведува неколку причини за појавата на таквиот тренд: незадоволство поради неусогласеност на улогите и приходите, губење доверба во работодавачот, но најчесто лошо управување.
Извор: biznisinfo.mk