Текст за туристичките места во Албанија предизвика лавина коментари на социјалните мрежи, пишува „Јутарњи лист“.
Албанија стана привлечна и за Хрватите поради пристапните цени и природните убавини, но тоа очигледно не им одговара на бројните корисници на Фејсбук и изнајмувачи кои го изразија своето незадоволство во коментарите, пишува хрватскиот весник.
Една од најчестите поплаки што ги имаат гостите се цените на хрватското приморје, односно нивното поскапување во однос на минатата сезона, а споредуваат колку е Албанија поевтина од Јадранот.
„Претеравте со цените, да. Тоа го кажуваат и странците, не само локалните. Редовна пица 13 евра, ќебап 8 евра, палачинка 4 евра, топка сладолед 2 евра и сето тоа на улица. Ако е нормално, тогаш е ** и море и се’“, се вели во еден од коментарите.
Сепак, неколку коментатори застанаа во одбрана на Хрватска и цените на угостителската понуда.
„Едвај чекам вие што плукате по Хрватска да одите во Албанија, Турција, Грција, за да имаме помалку гужви оние што ја сакаме. Всушност, има нешто добро во ова. Ќе се исчистиме од такви. Хрватска е дел од ЕУ и не може да биде пониска од оние што не се во ЕУ“, се вели во еден коментар.
Има и такви кои престојот во Хрватска го споредија со некои други земји надвор од регионот.
„Мојата колешка двапати отиде на Малдиви со сопругот и детето. Секој пат ѝ требаа 50.000 куни, околу 6.000 евра за храна и сместување таму и назад со авион“, истакнува еден коментатор под фотографиите на написот на „Јутарњи“.
Некои од коментаторите ја забележале сличноста помеѓу одењето по намирници во странски земји и оваа ситуација.
„Хрватите секогаш се собирале таму каде што е поевтино, на пример, намирници во Босна, Србија, Унгарија… и Хрватска се уште не пропаднала, а нема ниту сега. Тие што пропагираат против Хрватска и онака не доаѓаат на нашиот Јадран“, објасни еден корисник на Фејсбук.
Коментарите следеа по објавен текст на хрватските медиуми за Албанија со наслов: „Малдиви во Европа“.
Во текстот Драч, Ксамил, Саранда беа опишани како места кои летово ги окупираа бројни туристи од сите европски земји.
Новинарите го посетија Драч на самиот почеток на летната сезона и самите увидоа дека тоа навистина е така, пишува „Јутарњи лист“.
Албанија и албанскиот туризам имаат добра репутација поради повеќе причини, почнувајќи од уредувањето на одморалиштата, преку пристапот до гостите, па сè до цените, кои во крајна линија се најважниот фактор. Ниски цени.
Сместување во Драч во хотел со четири ѕвезди, кој се наоѓа веднаш до плажата, односно кој има приватна плажа чини 95 евра за ноќевање со појадок, за две лица. За помалку од 100 евра ќе добиете ноќевање со појадок во хотел со четири ѕвездички со сопствена приватна плажа, пишува весникот.
И цените на храната се ниски, под сите очекувања. Ручек за двајца, кој се состоел од предјадење, главно јадење, две чаши вино, две колачи, шише вода и две кафиња, новинарите го платиле само 18 евра, што значи 9 евра по лице. И тоа во ресторан кој се наоѓа веднаш до морето и чија тераса, како и внатрешноста, е уредена по моделот на рестораните покрај францускиот брег.
Просечните цени се следни: супа 1,50 евра, порција риба 3,50 евра, салата од октопод 4 евра, колач 1,50 евра, кафе 1 евро… Треба да се напомене дека се работи за ресторани кои се наоѓаат веднаш до море и кои се сметаат за најдобри во Драч, како по менијата, така и според локацијата и уредувањето.
Во Драч може да се плати со картичка на сите места, од хотели до ресторани до мали маалски кафулиња. За многу туристи ова е олеснителна околност бидејќи не мора да менуваат евра во локалната валута.
Поголемиот дел од туристите во Албанија се Италијанци и затоа крајбрежјето на оваа земја најмногу ги приспособи своите потреби на нив. Токму затоа во Драч ќе најдете бројни италијански продавници, како што е Conad, кој бил преполн со италијански гости за време на посетата на новинарите, пишува „Јутарњи“.
Има и многу Германци кои отвораат продавница таму.
„Најголем дел од нашите гости се од Италија и Германија, но и од други европски земји. Последниве години бележиме зголемување на бројот на гости и од соседните земји, како Србија, Црна Гора, Хрватска…“, велат угостителите.
Туристите главно ги привлекуваат ниските цени во однос на регионот.
„Можете да поминете една недела во Албанија за сумата што ја трошите за три дена во соседните земји на брегот. И тоа е она што ја прави разликата“, додаваат тие.
Напоменуваат дека албанското крајбрежје од година во година се развива и дека е ориентирано кон туризмот и потребите на туристите.
Се прилагодуваме на пазарот, а во последните години доживеавме бум затоа што на социјалните мрежи сме прогласени за „Малдиви на Европа“, па за нас слушнале уште повеќе туристи“, истакнуваат за Бљесак.инфо.
Неодамна и австрискиот весник „Кронен цајтунгст“ напиша дека Хрватска повеќе не е евтина дестинација, а цените во земјата вртоглаво пораснале по воведувањето на еврото.
„Зејтин за 4,5 евра, пица за 18 евра и паркинг за 40 евра – она што звучи како луксузен одмор во скапа Швајцарија се случува во некогаш евтина земја за одмор. Во Хрватска цените вртоглаво пораснаа по воведувањето на еврото“, пишува австрискиот весник.