Според истражувањето на британската консултантска фирма Public First, родителите повеќе не веруваат дека нивните деца мора да одат на училиште секој ден. Компанијата наведува дека за време на пандемијата на Ковид дошло до сеизмичка промена во ставовите на родителите за редовното присуство на наставата.
Во Англија сè повеќе деца недостасуваат на училиште. На пример, во пролетните месеци годинава, во текот на еден училишен ден, околу 24.700 деца не биле на училиште на предавања. Пред пандемијата, повеќето родители веруваа дека секојдневното посетување на училиште е основен елемент на доброто родителство.
„По Ковид, родителите повеќе не размислуваат на тој начин. Наместо тоа, тие гледаат на одење на училиште како една од опциите, во смисла на похолистички пристап кон секојдневниот живот“, се додава во извештајот, како што пренесува Sky News.
Значителен број родители ги носат децата на одмор во текот на полугодието, а ваквите „екскурзии“ се сметаат за општествено прифатливи. Во јуни и јули оваа година, истражувачите разговараа со осум фокус групи од различни локации во Англија со родители на деца на училишна возраст.
„Пред пандемијата бев фокусиран на запишување на моите деца на училиште. Одењето на часови беше голема работа. Образованието беше главното. После Ковид, нема да лажам, веќе не ми е толку важно ако децата не се на училиште секој ден Животот е прекраток“, вели мајката на две деца на основно училиште од Манчестер.
Повеќе од една петтина (22,3%) од учениците во Англија биле „упорно отсутни“ во учебната 2022/2023 година, што значи дека пропуштиле најмалку 10% од училишните часови. Извештајот повикува на укинување на паричните казни за изостаноци од училиштето, бидејќи се чини дека тие не го менуваат однесувањето на родителите и го поткопуваат односот меѓу родителите и училиштата.
Џеф Бартон, генерален секретар на Здружението на лидери на училишта и колеџи (ASCL), рече дека отсуството од работа станало голем проблем. „Сакаме да нагласиме дека ова е малцинство родители. Повеќето од нив ја разбираат важноста на образованието и разбираат дека детето не може да го научи материјалот ако не е присутно на час“, рече тој.