Електричните возила се сметаат за една од најветувачките технологии за намалување на загадувањето и потрошувачката на фосилни горива. Сепак, во Македонија, овој тренд се соочува со сериозен проблем: недостиг на квалификувани мајстори за сервисирање и одржување на електричните возила.
Според податоците, во Македонија има регистрирани околу 500 електрични возила, од кои повеќето се во Скопје. Ова е многу мал број во споредба со земјите од Европската Унија, каде што електричните возила чинат околу 10% од вкупниот возен парк.
Една од причините за оваа ситуација е недостигот на инфраструктура за полнење на електричните возила. Во Македонија има околу 80-90 полубрзи полначи, од кои повеќето се во Скопје, а само неколку во другите градови.
Брзите полначи, кои овозможуваат полнење на батеријата за 15-30 минути, се реткост во земјава.
Но, исто така, еден од главните фактори кои го спречуваат развојот на електромобилноста во Македонија е недостигот на мајстори за електрични возила.
Имено, во Македонија има само неколку сервиси кои можат да ги поправат и да ги одржуваат електричните возила, а нивниот број е далеку недоволен за потребите на пазарот.
„Електричните возила се многу различни од обичните возила со внатрешно согорување. Тие бараат посебни знаења и опрема за да се сервисираат и да се одржуваат. Не секој мајстор за автомобили може да го направи тоа“, коментираат експертите и додаваат дека во Македонија не постои систематско образование и обука за мајстори за електрични возила, и дека тоа е еден од главните предизвици за подобрување на квалитетот и безбедноста на овие возила.
Еден од мајсторите кои се занимаваат со електрични возила во Македонија е Иван Петровски, сопственик на авто-сервис во Скопје.
Тој вели дека работата со електрични возила е многу интересна и предизвикувачка, но и дека се соочува со многу проблеми.
„Електричните возила се многу комплексни и често имаат дефекти кои не се лесно решливи. Понекогаш треба да се нарачуваат делови од странство, што значи долго чекање и високи трошоци. Исто така, нема доволно информации и документација за работата со електрични возила, па треба да се учи на сопствени грешки“, вели Петровски.
Петровски додава дека нема доволна побарувачка за електрични возила во Македонија, и дека тоа го одвраќа од инвестирање во подобра опрема и обука за неговите вработени.
„Јас сум еден од ретките мајстори кои се занимаваат со електрични возила во Македонија. Не знам дали ќе има доволно работа во иднина, или дали ќе можам да им бидам конкурентен на странските сервиси. Затоа, јас мислам дека државата треба да направи нешто за да го поддржи овој сектор, да даде субвенции и олеснувања за купување и одржување на електрични возила, и да обезбеди квалитетно образование и обука за мајстори“, вели Петровски.
Електричните возила се сметаат за една од најперспективните технологии за одржлив развој и заштита на животната средина. Но, за да се искористат нивните потенцијали, потребно е да се реши проблемот со недостигот на мајстори за електрични возила во Македонија.