Истражувањата, исто така, покажуваат дека младите работници, првенствено членовите на генерацијата Z, се значително понезадоволни од својата работа отколку нивните постари колеги.
Се повеќе млади луѓе го кажуваат истото: платата и развојот на кариерата се најважните работи на работа.
И тоа би можело да објасни зошто работниците од генерацијата Z се многу понезадоволни од своите работни места отколку нивните постари колеги.
Само 44 отсто од работниците помлади од 30 години изјавиле за Pew Research во мај дека се многу задоволни со своите работни места, во споредба со 67 отсто од работниците на 65 години и постари, пишува Business Insider.
Ова е исто така промена од времето кога постарите генерации беа млади: во истражувањето на консултантската фирма Wyatt Co. во 1995 година, генерацијата Xers под 30 години - всушност беа најзадоволни со своите работни места од која било друга возрасна група. Во последните неколку години јазот меѓу младите и старите се продлабочи, пишува N1.
Истражувањата покажаа дека генерацијата Z има различни приоритети од нивните бумер-газди. Додека платата и напредувањето во кариерата се клучни за новите работници, постарите луѓе повеќе се грижат за тоа дали самата работа е пријатна. Возраста игра важна улога во објаснувањето на јазот, но Gen Z, исто така, влегува во работната сила во уникатно време. Откако бевме сведоци на продажба на Millennials на лажни ветувања дека наоѓањето работа и отсекувањето ќе доведе до стабилно зголемување на кариерата и платите, како и целиот хаос што настана, генерацијата Z е помалку склона да им ја довери својата иднина на нивните работодавачи.
Што се смени?
Во минатото, на новите вработувања им беше кажано дека компанијата ќе ги награди доколку останат во една компанија. За да напредуваш и да ја добиеш посакуваната плата, требаше да ја спуштиш главата и да работиш за тоа. Но, денес тоа повеќе не е точно.
Во текот на изминатите неколку години, работата од дома, „големата оставка“ и поплавата од отпуштања го променија начинот на кој луѓето гледаат на нивните работни места. Работодавачите го покажаа своето „неверување“ во нивниот персонал со тоа што плаќаа лојални работници во просек седум проценти помалку од нововработените - пред 20 години платите беа во голема мера исти меѓу новите и долгорочните вработени. Ништо од ова не е изгубено за оние кои штотуку влегуваат во работната сила. Во 2021 година, помладите работници ги оценија своите компании за 2,4 отсто полошо од нивните постари колеги, откри Revelio Labs во анализата на прегледите на работодавачите.
Дали ве интересира како вашата плата е котирана на пазарот на труд и кои се најплатените професии во Македонија? Одговорите најдете ги на услугата МојаПлата.
Без ветување за високи приноси за нивната лојалност, генерацијата Z научи да ги следи парите. Во истражувањето на Институтот CFA од 2021 година на повеќе од 15.000 неодамна дипломирани студенти, 45 проценти од 18-25-годишниците рекле дека „добрата плата“ е најважниот критериум за работа. Во истражувањето од 2023 година, тој број скокна на 62 проценти. Во истражувањето на дипломирани студенти минатата година од страна на кадровската фирма LaSalle Network, 54 отсто од генералот Зерс штотуку влегле во работната сила изјавиле дека очекуваат да ја обезбедат својата прва промоција во рок од една година на работното место.
Додека сите генерации мораа да започнат од некаде, генерацијата Z се соочува со рекордно високи трошоци за домување, факултет и основни работи како храна. За многу луѓе, добивањето добра плата е само прашање да можат да ги покријат трошоците. Во истражувањето на EY од 2023 година, Gen Z, повеќе од 50 проценти од генералот Z рекоа дека се „екстремно загрижени поради тоа што немаат доволно пари“.
Во истражувањето на Cigna на 12.000 глобални работници, 39 отсто од Gen Zers ја идентификувале финансиската несигурност како нивниот најголем стрес, најголем од која било генерација.
Оваа генерација има и невиден пристап до информации за светот на работата. Пред Интернетот, им требаше време на новите работници да ги научат уникатните и лошите страни на нивните области - единствената опција беше да учат на работа. Но, влијателите на TikTok, YouTube и LinkedIn стекнаа стотици илјади следбеници со споделување совети за тоа како да се направат интервјуа, да преговараат за платите и да се справат со прегледите на перформансите. И гледајќи како луѓето на Интернет брзо напредуваат во нивните кариери, младите добиваат самодоверба самите да се стремат кон тоа.
Неодамна, на нашиот сајт имавме анкета на слична тема: Колку најдолго имате останато во некоја компанија? - а резултатите од истата можете да ги видите на следниот ЛИНК.