Првите туристи кои годинава пристигнаа на омилената летна дестинација Грција се изненадени од новите цени на храната, пијалаците, сместувањето…
Гирото, традиционалната грчка закуска, сега се продава за 4 евра, а дополнително се наплаќа и за чинијата доколку, секако, нарачате растурено гиро.
На плажите, коктелот „аперол“ веќе чини 8,5 евра, а кафе нема поевтино од 5 евра. Пивото, мало во големина, се продава за 4,5 евра. Цените на пецивата останаа исти, но туристите се прашуваат дали и овие нови цени ќе влијаат на нивниот одмор и на нивните потрошувачки навики.
Туристите изразуваат различни реакции на зголемените цени во Грција.
Некои се изненадени и разочарани, особено кога станува збор за основни услуги и производи кои традиционално се сметаат за поволни.
Сепак, и покрај зголемувањето на цените, Грција останува популарна дестинација за туристи.
Од друга страна, зголемувањето на бројот на туристи за 20,7% во првиот квартал од годината во споредба со лани, и зголемувањето на приходите за 24,5%, укажуваат дека Грција сè уште привлекува голем број посетители.
Ова може да значи дека и покрај високите цени, туристите сè уште ја сметаат Грција за привлечна дестинација.
Реакциите на туристите се мешавина од прифаќање и потреба за прилагодување на новите економски услови, со истовремено барање на алтернативни начини за заштеда.
Локалните жители во Грција, пак, имаат мешани чувства за новите цени.
Иако некои се прилагодуваат на зголемените трошоци, други изразуваат загриженост за влијанието на инфлацијата врз секојдневниот живот.
Според извештаите, локалните угостители се соочуваат со предизвик да привлечат туристи на почетокот на летната сезона поради нестабилното време и високите цени.
Во обид да ги задржат муштериите, маркетите нудат акциски намалени цени на основните прехранбени производи. Цените на сместувањето исто така варираат, и локалните жители мора да се справат со овие промени додека се обидуваат да останат конкурентни во туристичкиот сектор.
Локалните жители се чини дека се борат да најдат рамнотежа меѓу одржување на квалитетот на услугите и привлекување на туристи со прифатливи цени, додека истовремено се справуваат со сопствените економски предизвици.
Оваа ситуација ги става под притисок да бидат креативни и да бараат нови начини за привлекување посетители, без да ги компромитираат своите приходи.