Почнувајќи од јули оваа година, жителите на Берлин ќе можат да користат јавен превоз за само 29 евра месечно.
Новата картичка ќе може да се користи во сите градски трамваи, автобуси и возови, па дури и на некои регионални линии во градот, во метро и на траекти, во зоните А и Б.
Иако е месечна карта, таа всушност функционира како годишна претплата, така што секој месец од сметката на корисникот ќе се одзема сумата од 29 евра. И по дванаесет месеци, можно е да се откаже или обнови годишната претплата.
Персонализираниот билет може да се нарача во дигитална форма за користење на мобилен телефон или во физичка форма, во тој случај ќе се достави по пошта. Сопствениците на карта за јавен превоз можат бесплатно да донесат куче или дете до шест години.
Овие линии превезуваат во просек по три милиони патници дневно.
Со оглед на тоа дека U-Bahn системот е всушност метро, за да видиме колку е исплатлива месечната карта, ќе ја споредиме цената од 29 евра со месечен билет за јавен превоз (вклучувајќи го метрото) во европските метрополи Лондон и Париз.
Во главниот град на Велика Британија, приближно еквивалентна пропусница би била прилично трошок и би чинела помеѓу 165 и 300 фунти, додека во главниот град на Франција е нешто помалку, 86 евра, но сепак три пати поскапа отколку во Берлин.
Но, ова не е прв пат во Германија да се нудат прифатливи карти за јавен превоз. Напротив, цените беа уште пониски пред само две години.
Во летото 2022 година, месечен билет за јавен превоз во цела Германија ќе чини само девет евра за да се поттикне населението да ги замени своите автомобили со поодржливи начини на транспорт.
Кон средината на минатата година, Германците го добија својот нешто поскап „наследник“: од мај 2023 година ќе можат да возат низ целата земја за сè уште релативно прифатлива цена од 49 евра месечно.
Уште попрофитабилен месечен билет за Берлин е создаден како одговор на фактот дека дел од населението нема потреба да патува подалеку од градот во кој живее. Според една социолошка студија, иницијативата ужива голема поддршка меѓу берлинците: 60% од испитаниците одговориле дека воведувањето на билетот од 29 евра е правилно.
Во неколку германски градови е можно да се добијат бесплатни карти за јавен превоз – но во замена за возачка дозвола.