Во време кога образованието се смета за клучен фактор за иднината на младите, сè повеќе студенти во Македонија се соочуваат со потребата да работат додека учат.
Според последните истражувања, околу 25% од младите во земјата се вработени за време на нивното формално образование.
Оваа бројка е во согласност со просекот на Европската Унија, каде исто така една четвртина од младите работат за време на школувањето.
Иако работењето може да обезбеди финансиска независност и да ги подготви младите за пазарот на трудот, тоа исто така може да има негативно влијание на нивното академско постигнување.
Студентите кои работат често се соочуваат со временски ограничувања, што може да доведе до намалена концентрација на студиите и пониски оценки.
Во контекст на Македонија, оваа тенденција исто така го отсликува и економскиот притисок со кој се соочуваат младите.
Високата стапка на невработеност меѓу младите и ограничените можности за работа ги тера многумина да прифатат било каква работа, дури и ако тоа значи жртвување на нивното образование.
Сепак, важно е да се напомене дека не сите работни искуства се негативни, коментираат социолозите.
„Многу студенти признаваат дека работењето им помага да развијат важни вештини како што се временско управување и комуникација, кои се корисни во нивните идни кариери. Државата и образовните институции треба да преземат чекори за поддршка на студентите кои работат, вклучувајќи флексибилни учебни програми и можности за стипендии кои ќе им овозможат на младите да балансираат помеѓу работата и учењето. Со вистинската поддршка, работењето за време на школувањето може да биде искуство кое ги подготвува младите за успешна иднина, наместо да биде пречка кон неа“, велат социолозите.