Познат е исходот од овогодинешното повеќемесечно тестирање на четиридневната работна недела во 45 германски компании со различни дејности. Некои од бизнисите кои ја тестираа четиридневната работна недела се компанија за чистење теписи, градежна компанија и маркетинг агенција. Ова беше најголемиот тест на четиридневната работна недела во Германија досега. Остануваше на самите компании како ќе го скратат работното време.
Некои го примениле класичниот модел, што подразбира дека петок е неработен за секого, додека некои други компании овозможиле петдневна работа, при што секоја петта недела не се работи.
Туристичката компанија од Минстер ги подели своите вработени во две групи. Едната група биле оние кои имале слободни денови во понеделник, а другата група биле оние кои имале слободни денови во петок. Канцеларијата тогаш била многу празна. Освен тоа, морале да го намалат времето резервирано за телефонски разговори за да бидат попродуктивни.
Генералниот директор на гореспоменатата компанија Јулиус Гралер изјави дека имало подеми и падови. Од самиот почеток бил убеден дека е потребно да се скрати работното време и затоа неговата компанија го испробала овој тест. Сепак, тој тврди дека четиридневната работна недела од одредени аспекти негативно се одразила на работниците
„Тоа придонесе работниците да бидат под стрес бидејќи остана многу работа по нивниот слободен ден“, посочи тој.
На прашањето дали на крајот се исплатеше, Гралер даде јасен одговор.
„Можете да видите дека луѓето се чувствуваат малку поодморено, дека немаат проблем со намаленото работно време и работата што треба да ја завршат“, рече тој.
Работниците повеќе немаа прекувремена работа, продуктивноста остана иста, а реакциите на клиентите беа позитивни. Според Гралер, 80 отсто од вработените ја оценуваат четиридневната работна недела како позитивна.
Дури и да значи дополнителна работа за него како претпоставен, тој сака да продолжи со четиридневната работна недела по тестот.
Џулија Бакман од Универзитетот во Минстер нагласи дека работите не се одвиваат секаде без проблеми како што тоа е случај во компанијата „Кутстра“. Таа ја спомена важноста на перспективата на вработените.
„Многу од нив ја гледаат четиридневната работна недела како позитивна, но други се сè уште скептични. Многу вработени сакаат флексибилно работно време, но не мора да биде распределено во четири работни дена“, рече Бакмен.
Бакмен нагласи дека на некои компании им било многу тешко да го намалат работното време. Но, имаше и голема предност.
„Кога компаниите најавија отворање работни места, бројот на апликации значително се зголеми“, рече таа.
Недостигот од квалификувани работници беше причина многу компании да учествуваат во тест-пријавувањето на четиридневната работна недела.
Бекмен смета дека е неопходно да се биде умерен оптимист. Четиридневната работна недела не е погодна за секоја компанија, но за многумина може да има предности. Резултатите од тестот ќе бидат целосно оценети наесен.