Нискобуџетната авиокомпанија Wizz Air со седиште во Унгарија започна шема која им овозможува на патниците да летаат до сите линии што ги оперира авиокомпанијата за промотивна цена од 499 евра годишно. Од претплатниците ќе се бара да плаќаат 9,99 евра такса секој пат кога ќе летаат, а исто така ќе им биде дозволено да резервираат летови само три дена однапред.
Корисниците на социјалните мрежи се пожалија на авиокомпанијата, велејќи дека страницата била во прекин уште на првиот ден од воведувањето на новиот пакет.
ALL YOU CAN FLY – ПРЕДНОСТИ, НО И МААНИ
Шемата наречена „All you can fly“, им овозможува на претплатниците кои ќе купат пакет од 499 евра да летаат неограничени летови една година. Сепак, понудата од 499 евра важеше само од 13-ти до 15-ти август, а од денес истата понуда чини 599 евра.
За оваа промотивна цена компанијата на претплатниците им нуди летови до 950 линии низ Европа, Азија, Блискиот Исток и Северна Африка, пишува Шенген.
Зделката, колку и да звучи добро, има некои услови, кои вклучуваат такса од 9,99 евра како доплата пред патување, како и можност да резервирате летови само 72 часа пред полетувањето на летот, па, како и со секоја претплата, важно е да се провери и она што е напишано со малите букви пред да клиентот да се регистрира дека ја прифаќа.
Понудата на Wizz Air е отворена за купување за сите патници, но таа е најприфатлива за честите патници, имајќи предвид дека сопствениците на карта можат да резервираат летови само 72 часа пред да патуваат, што ја прави оваа претплата не толку погодна за летови во последен момент, а не е згодна ниту за патниците кои сакаат да ги планираат своите летови пред време, поради нејзината доцна резервација.
Веќе се слушнаа критики дека All You Can на FlyWizz Air може да предизвика проблеми кога за неколку месеци кога ќе стапи во сила системот за влез/излез на ЕУ (СЕС). Системот бара од авиокомпаниите да достават информации за патниците 48 часа пред да патуваат или ќе се соочат со парични казни.
Посебната такса од 9,99 евра останува да се плати при секое патување, а исто така треба да се плати и за избор на багаж и седишта, бидејќи тоа не е вклучено во пакетот.
Ако не ви требаат неограничени летови, Wizz Air веќе има опција за Multipass, кој се наплаќа месечно. Овие летови, кои мора да се резервираат пет дена пред полетувањето, заминуваат од Австрија, Бугарија, Кипар, Унгарија, Романија, ОК, ОАЕ, Албанија, Полска и Италија.
Месечните цени се движат од 34,99 евра до 64,99 евра во зависност од земјата од која летате – и нудат лет во еден правец секој месец до сите меѓународни дестинации. И покрај тоа што се наплаќа секој месец, постои и 12-месечна обврска за секоја од овие претплати.
ВИЗЕР – И НАЈЛОШ И НАЈДОБАР
Поради својата ноторно позната зачестеност на доцнење на летовите, Визер е изгласан за најлоша авиокомпанија во 2024 година од страна на групацијата за корисници Which?. Wizz Air ја постигна и најлошата точност на летовите три последователни години во анализата на податоците на Управата за цивилно воздухопловство (CAA) од страна на PA News.
Сепак, оваа авиокомпанија беше прогласена за „Најодржлива нискобуџетна авиокомпанија“ четврта година по ред на World Finance Sustainability Awards. 2024 година. Критиките велат дека, својата нова шема која го охрабрува несмалено летање, Визер лесно може да ја изгуби оваа титула.
Некои екологисти го изразија своето незадоволство поради новата шема. „Одлуката на „Виз ер“ да лансира претплатничка услуга „сè што можеш да леташ“ среде климатска криза е како додавање дрва на запален оган“, изјави за Euronews Travel Хана Лоренс, портпарол на кампањата Stay Grounded. Тоа покажува дека индустријата нема намера да ги намали нивните емисии и не може да ѝ се верува.
„Додека Wizz Air го разгорува огнот само за да го зголеми својот профит, оние кои никогаш не стапнале во авион ќе го сносат најголемиот товар од емисиите што овие летови ги уништуваат климата“, додава таа.
Stay Grounded, исто така, повика на итна забрана на програмите за чести летови, воведување такса за често летање и инвестирање во приземјен транспорт, „со цел да се избегне најлошото нарушување на климата“.
Како одговор на критиките, портпаролот на Wizz Air изјави за Euronews Travel дека голем дел од оваа загриженост е неоснована кога станува збор за нивниот бизнис модел. „Новиот производ…, всушност, придонесува за максимизирање на факторот на оптоварување во последните 72 часа пред летот. Високиот фактор на оптоварување е клучен двигател на ефикасноста и води до намалување на интензитетот на емисијата“, објаснуваат тие.
„Wizz Air е горд што има најнизок интензитет на емисии на јаглерод меѓу нашите конкуренти на авиокомпании“, додава портпаролот, давајќи кредит за инвестиции во технологијата за ефикасна гориво, одржување на млада возраст на флотата и минимизирање на застанувањата.
Авиокомпанијата има за цел да ги намали своите емисии на CO2 за 25 отсто до 2030 година во споредба со нивоата од 2019 година.
И покрај критиките на Wizz Air, авиокомпанијата е една од најпрометните во Европа. Минатата година нивните авиони превезуваа околу 60 милиони патници – тоа е 17 милиони повеќе од British Airways.