Ако летате некаде во Европа во септември, треба да се запознаете со некои нови правила кои стапуваат на сила на аеродромите на ЕУ од овој викенд. За патниците кои патуваат со рачен багаж на летови, ЕУ одлучи да не им дозволи да носат повеќе од 100 ml течности во нивниот кабински багаж, вклучувајќи контејнери со аеросоли и гел.
Европската Комисија објави дека мерките се од приверемен карактер, но не наведе до кога ќе траат. ACI Europe вели дека новото правило нема да биде добредојдено од патниците или аеродромите. ACI Europe ги повика Комисијата на ЕУ и земјите-членки да утврдат патоказ со поставени цели за мерката, која според нив е привремена.
Ограничувањата од 100 ml се ублажени на аеродромите кои имаат инсталирано скенери C3.
Новоажурираната регулатива на ЕУ повторно ги воведе ограничувањата за патниците кои патуваат преку европски аеродроми.
Новото ограничување ги засегна сите аеродроми кои имаа инсталирано скенери C3 кои се најнапредните уреди за стандарди за откривање. Досега овие скенери им овозможуваа на патниците да носат течности без никакво ограничување, како и да ги чуваат заедно со електронските уреди, како што се лаптопите.
ACI очекува дека новото ограничување ќе резултира со значителен оперативен напор и ќе влијае на искуството на патниците и на аеродромите што го користат овој вид технологија, имајќи предвид дека купувањето скенери C3 може да чини речиси осум пати повеќе од обичните машини. Нивните трошоци за одржување се исто така четири пати повисоки.
„Сепак, останува фактот дека оние аеродроми кои беа рани примени на оваа нова технологија се строго казнети и оперативно и финансиски. Тие ја донесоа одлуката да инвестираат и распоредат C3 скенери со добра волја, врз основа на тоа што ЕУ ја стави зелено светло за оваа опрема без приложени ограничувањ“, изјави Оливие Јанковец, генерален директор на ACI EUROPE.
Тој, исто така, повика дека напредувајќи напред, системот за сертификација на ЕУ треба да ја обезбеди потребната „правна сигурност“.
Некои аеродроми во Германија, Ирска, Италија, Литванија, Холандија, Шведска и Малта имаат распоредено скенери C3, додека во Обединетото Кралство вкупно шест помали аеродроми ги инсталирале уредите. Сите овие аеродроми во Обединетото Кралство се обврзани да го спроведат новото правило за течност.
Како и ЕУ, британските власти немаа конкретен патоказ за воведеното ново правило.
Овој привремен потег треба да овозможи дополнителни подобрувања на новите системи за контролни пунктови и ќе влијае само на мал број патници, изјави портпаролот на ДФТ.
Владата бараше од аеродромите во Обединетото Кралство да ги распоредат новите скенери до 1 јуни 2024 година, но подоцна беа одложени за уште една година поради тоа што многу аеродроми во Обединетото Кралство, вклучително и најголемиот и со најголем сообраќај, не стигнаа на време да распореди C3 скенери.