Достапноста на автомобилите многу варира од земја до земја
Просечната плата во Македонија е 500 евра, а според податоците превземени од веб-страницата во Македонија, Македонците трошат просечно 9.000 евра за користен автомобил.
Сепак, изборот на возило е многу индивидуален, а цените на половните автомобили може значително да се разликуваат од клиент до клиент.
На пример, Volkswagen Golf и Audi A4 уживаат голема популарност меѓу возачите во земјата. Голфот 7 се продава во просек за 13.500 евра, што значи дека треба да се работи речиси 27 месеци за да се соберат парите за него.
Од друга страна, за А4 треба да се издвојат околу 22.000 евра, што е приближно 44 просечни плати.
Швајцарија е на врвот на листата со просечна цена на половен автомобил од речиси 39.000 евра. Сепак, просечната плата во Швајцарија е највисока меѓу сите анкетирани земји и изнесува 6377 евра.
Веднаш зад нив се Австријците, кои во просек трошат по 28.500 евра за автомобил, а Португалците нешто помалку – 24.200 евра. Иако буџетите за автомобили во Австрија и Португалија не се разликуваат многу, платите се сосема друга приказна: 2600 евра во Австрија и помалку од 1100 евра во Португалија.
Најмалку пари за автомобил се трошат во Украина (речиси 5000 евра), Летонија – 7500 евра и Финска – 8000 евра. Овие земји значително се разликуваат во однос на куповната моќ: додека просечната плата во Украина е 394 евра, во Летонија е 1100 евра, а во Финска над 2900 евра.
Иако некои возачи сметаат дека исплатата на неколкумесечна плата за користен автомобил е преголем трошок, важно е да се напомене дека и користените возила може да имаат дополнителни трошоци.
Многу автомобили на пазарот имаат лажни километража или скриени оштетувања.
Пазарот на половни автомобили покажува знаци на стабилизација
Како што истакнува Матас Бузелис, експерт за автомобили од carVertical, продажбата на половни автомобили закрепна и пазарот сега е во подобра состојба од минатата година.
Растот на продажбата на нови автомобили доведе до зголемување на понудата на половни автомобили кај еден претходен сопственик, давајќи им на купувачите повеќе опции.
„Сведоци сме на стабилизирање на пазарот на половни автомобили на целиот континент, цените на половните автомобили континуирано бележат благ пад, а понудата одговара на побарувачката за овие возила.
Конечно исчезнаа причините зошто запре продажбата на автомобили – луѓето повеќе не мора да чекаат со години за замена на автомобилот“, објаснува Матас Бузелис од carVertical.
Истражувањето на carVertical анализираше и рангираше 23 европски земји по опаѓачки редослед врз основа на бројот на работни часови потребни за купување на користен автомобил.
Тие пресметале колку месеци треба да се работи за да се купи автомобил врз основа на просечната цена на автомобилот и платата во секоја земја.
Просечната цена на половните автомобили во различни земји беше одредена со користење на јавно достапни извори: медиумски публикации, статистика од рекламни портали, информации од партнери на carVertical и податоци од јавни институции за 2023 и 2024 година.
Податоците за просечната заработка во различни земји доаѓаат од порталот Numbeo. Студијата беше спроведена во јуни и јули 2024 година.