Стручњак за вработување открива како да ја избегнете. Клучот за успешно преговарање за плата не е само во тоа што барате, туку и во начинот на кој тоа го презентирате.
Без разлика дали барате 10%, 20% или дури 50% поголема плата од понудената, важно е да понудите убедливи причини зошто вредите за тој износ.
Адам Броуда, повисок менаџер во Amazon и советник за кариера, кој повеќе од десет години работи во вработување, вели дека една од најчестите и најскапи грешки во преговорите за плата е барањето на поголем износ без објаснување на причините.
„Ако само изнесете бројка без да понудите логично објаснување како сте дошле до таа цифра, делува како да ловите пари“, вели Броуда за CNBC Make It.
Таквиот пристап може да остави впечаток дека сте „неавтентични или себични,“ предупредува Броуда.
„Тоа може да остави негативен впечаток кај вашиот потенцијален шеф,“ додава тој. „Ако не разбирам зошто барате толку пари или зошто ви се важни, може да изгледа како да само ја искористувате приликата.“
Објаснувањето зошто заслужувате поголема плата го прави разговорот конструктивен, наместо да го гледа работодавачот како конфронтација. Исто така, со тоа покажувате дека сериозно сте заинтересирани за работата и дека сте се подготвиле, истакнува Броуда.
Броуда советува да наведете еден или два јасни примери зошто компанијата треба да вложи повеќе во вас и да бидете што е можно поконкретни.
Можете да истакнете:
- Години на искуство, особено ако го надминуваат бараниот минимум
- Резултати што сте ги постигнале на претходните позиции, како на пример приходите што сте помогнале да се остварат
- Вештини што се во моментов многу барани во вашиот сектор
Користењето податоци за просечни плати на слични позиции или други индустриски статистики може дополнително да го поддржи вашиот барање, вели Броуда, а во тоа може да ви помогне MojaPlata.
Исто така, разговарајте со луѓе од вашата мрежа и дознајте ги нивните перспективи за компанијата, актуелните трендови на плати и вашите вештини.
На крајот, „менаџерите за вработување се на ваша страна при преговорите за плата,“ вели Броуда. „Сакаме луѓето да бидат мотивирани да се придружат на нашиот тим и да се чувствуваат добро во врска со понудата. Колку повеќе информации имаме за време на преговорите, толку подобро можеме да ги застапуваме вашите интереси.“