Новото метро, чија прва изградба започна пред околу 38 години, официјално беше отворено во Солун, вториот по големина град во Грција.
Линијата се протега на 9,6 километри и вклучува два тунели со една колосек и 13 станици. Проценетото време на патување е 17 минути и се работи за воз без возач. Линијата официјално ја отвори грчкиот премиер Киријакос Мицотакис во саботата.
Јавноста ќе може да го користи четири дена целосно бесплатно, а цената на билетот ќе биде 0,60 евра, велат надлежните.
Метрото во Солун првпат беше замислено пред повеќе од еден век, со првиот тунел ископан во 1986 година. Изградбата започна сериозно во 2003 година и откопа ризница на антиквитети во огромното ископување под густо населениот град од еден милион.
Во 2013 година, проектот беше речиси напуштен, но во 2015 година Централниот археолошки совет конечно се согласи да ги одвои антиквитетите и повторно да ги постави на една од станиците, Венизелос.
Пат од римско време, старогрчки гробишта, мозаици
Тунелот ги следеше древните трговски патишта низ центарот на пристанишниот град, кој е континуирано населен уште од античко време. Таа открила коловоз од римско време, антички грчки гробишта, системи за вода и одводнување, мозаици и натписи и десетици илјади артефакти кои се протегаат низ вековите, вклучително и византиското и отоманското владеење.
Тунелите мораа да бидат пробиени подлабоко од првично планираното, зголемувајќи ги трошоците и доцнењата, со цел да се зачуваат античките наоди.
Клучните делови од пронајденото се изложени долж подземната мрежа, вклучително и дел од римската сообраќајница поплочена со мермер на централната станица Венизелу. Владини претставници рекоа дека цената на метрото досега достигна три милијарди евра за првата завршена линија од системот на метро - и најголемиот дел од втората линија, која во моментов е во изградба и треба да биде испорачана во рок од една година.
Во италијанскиот град Рим се гради и нова метро линија (Ц), со сличен проблем како оној во Солун - многу археолошки откритија.
Сега тоа е фараонски проект обележан со одложувања и зголемени трошоци од неговото основање во 1990-тите. Изградбата, која започна во 2006 година, беше значително забавена со постојаното откривање на непроценливи археолошки артефакти, кои бараа деликатни ископувања и многу маки за нивно зачувување.
Првично планирано да се заврши во 2000 година, временската рамка е значително продолжена, со нови проценки кои укажуваат на можно завршување до 2035 година. Тековните одложувања и техничките сложености ја зголемија вкупната цена на проектот на над седум милијарди евра.
Извор: faktor.mk