Фалсификатите се голем проблем за врвните дизајнери ширум светот. Поради нив, луксузните модни брендови изгубија продажба во вредност од 98 милијарди долари само во 2017 година.
Загубите можат да ги оштетат и профитот и угледот. Затоа некои брендови сега се свртуваат кон технологијата за да ги заштитат своите производи, вредност и потрошувачи, пишува CNN.
Конкурентите, конгломератот на луксузни брендови LVMH ги здружија силите со Прада и Картие во април 2021 година за да го основаат конзорциумот Aura Blockchain, непрофитна платформа која создава „дигитален близнак“ за дизајнерски производи.
Блокчејн е дигитална книга која не може да се уредува или менува. Тоа е истата технологија која поддржува криптовалути, чии цени неодамна паднаа. Сепак, има многу други апликации. Аура ги користи за да им даде на луксузните производи единствен дигитален идентификатор. Тоа им помага на клиентите да се осигураат дека нивното купување е вистинската работа.
„Блокчејн е технологија која се движи брзо и е навистина сложена. Она за што се работи за Аура е олеснување на блокчејнот за луксузни брендови“, рече Даниела От, генерален секретар на конзорциумот Aura Blockchain.
До денес, повеќе од 20 брендови го користат софтверот на Aura, со над 17 милиони производи регистрирани на платформата, додаде От. Тие се конкуренти во секој друг аспект. Сепак, според неа, тие соработуваат на оваа технологија за да напредуваат побрзо, на најбезбеден начин.
Модните брендови им даваат на потрошувачите увид во потеклото на производите
Со создавање на „дигитален близнак“ за физички производи како што се чевли или чанти, софтверот на Аура составува книга со информации. Во неа се наведени типот на материјалот, каде и кога е направен и колку се произведени.
От вели дека ќе им обезбеди на потрошувачите повисоко ниво на докази и заштита со тоа што ќе дејствува како сертификат за дигитална автентикација која користи „шифрирање на ниво на банка“ и „невозможно е да се фалсификува“. Дигиталните близнаци, до кои може да се пристапи преку веб-страница или мобилна апликација, ќе обезбедат подобар увид во потеклото на производот, поттикнувајќи „доверба“ за одржливоста и етичките прашања за потрошувачите.
Блокчејн, сепак, има свои ограничувања. Информациите се веродостојни само колку што некоја особа ги внесува, откри От. Таа исто така предупреди дека „ако брендот нема добри односи со добавувачот, блокчејнот нема да помогне“.
Одржливоста е клучна грижа за конзорциумот. Аура вели дека нејзината платформа троши помалку енергија. Платформата, исто така, им дава на брендовите контрола врз информациите што ги споделуваат и ги прави безбедни податоците за брендот и потрошувачите, објасни таа.
Aura го лансираше својот софтвер базиран на облак на почетокот на 2022 година. От рече дека технологијата на додатоците ќе им овозможи на брендовите да го интегрираат производот во нивните постоечки операции со „нула знаење за блокчејнот“.
И се повеќе и повеќе брендови се вклучуваат. Групата за дизајн на улична облека OTB стана членка во октомври 2021 година. Минатиот месец на конзорциумот му се придружи специјалистот за дијаманти и скапоцени камења Sarina Technologies. Основачките членови придонесуваат за трошоците за развој и имаат повеќе глас во управувањето, додека сите членови плаќаат надоместок за лиценцирање за софтверски услуги и секој произведен дигитален близнак.