И покрај нематеријалноста на брендот, тешко е да се негира колку ефикасен може да биде во зајакнувањето на крајната линија на компанијата.
Имајќи го ова на ум, Brand Finance го презема предизвикот да ги идентификува највредните светски брендови во светот во својот извештај Global 500 Report. Графиката подоле, користејќи податоци од последното издание на извештајот, ги истакнува првите 100 највредни брендови во 2022 година.
Преглед на 10-те највредни брендови
Со зголемување од 35% од минатогодишниот извештај, Apple го задржува своето прво место на рангирањето како највреден бренд во светот, со вкупна вредност на брендот од 335,1 милијарди долари.
Ова е највисоката вредност на брендот некогаш забележана во историјата на извештајот Global 500, кој се објавува секоја година од 2007 година.
Како една од најголемите светски технолошки компании, Apple доминира на пазарот на паметни телефони, особено во САД, каде што повеќе од 50% од оперативните паметни телефони сега се iPhone.
Еве комплетна листа на 100 највредни брендови според извештајот:
По Apple, на второ место е Amazon со вредност на брендот од 350,3 милијарди долари. Ова не е изненадувачки, имајќи предвид дека технолошкиот гигант често се наоѓаше во брада со брада со Apple во рангирањето, па дури и беше на првото место во претходните изданија на извештајот.
Највредните сектори
Над една третина од брендовите на листата спаѓаат во технолошкиот и услужниот сектор. Во комбинација, оваа категорија има вредност на брендот од 2,0 трилиони долари.
Медиумите се вториот највреден сектор – 19% од топ 100 брендови спаѓаат во секторот медиуми и телекомуникации, вклучувајќи ги Google, Facebook и WeChat.
СОВИД-19 е делумно причина за ова, бидејќи потрошувачката на медиумите се зголеми во текот на глобалната пандемија. На пример, во првите девет месеци од 2021 година, дневната употреба на Snapchat порасна за 77%.
Бидејќи пандемските ограничувања исчезнуваат низ целиот свет, а шумовите за глобална рецесија го загрозуваат глобалниот економски раст, извештајот за следната година може да забележи некои големи промени во вредноста на брендот.
Извор: denar.mk