Максималното ограничување на брзината на повеќето автопати во Европа, вклучувајќи и во Македонија, е 130 км/час.
Би можело да ве интересира: Налепница наместо нови регистарски таблички?
Кога станува збор за европските автопати, најчесто се споменуваат оние во Германија, каде на одредени делници нема ограничување на брзината. Во последните неколку години имаше неколку иницијативи кои се обидоа да ја намалат максималната дозволена брзина, прво од безбедносни причини, а потоа од причини за потрошувачка.
И додека некои земји размислуваат за намалување на ограничувањето на брзината, некои региони сè уште размислуваат за зголемување на максималната дозволена брзина. Затоа се прашуваме дали сметате дека 130 км/час е вистинската мерка или треба да се коригира лимитот на максималната дозволена брзина.
За намалување на брзината
Статистиката покажа дека сообраќајните незгоди се почести на делниците без ограничувања, особено на оние со тешки последици. Сепак, по воведувањето на санкциите против Русија и наглото поскапување на енергенсите, иницијативата за ограничување на максималната дозволена брзина на сите автопатишта во Германија стана сè погласна.
Така, уште во 2021 година, анкетата на јавниот сервис ARD покажа дека 60 отсто од испитаниците поддржуваат ограничување на брзината на германската автопатска мрежа со цел да се намали емисијата на штетни гасови и да се заштити животната средина.
Истото го мислеа и Французите, односно француската влада, која сакаше да ја намали максималната дозволена брзина на 110 км/час уште во 2020 година. Тие пресметале дека со намалување на брзината за само 10 км/час би ја намалиле дневната потрошувачка за 290.000 барели.
Физиката вели дека отпорот на воздухот директно се зголемува со брзината, а практиката покажува дека потрошувачката на гориво драстично се зголемува со зголемување на брзината. Германскиот автомобилски клуб (ADAC) пресметал за автомобилите од средната класа дека при возење со 160 км/час трошат до две третини повеќе гориво отколку со 100 км/час.
Италија сака да го зголеми ограничувањето на брзината
Италија има околу 7.000 километри автопати, од кои 2.000 километри имаат три или повеќе ленти. Министерот за транспорт Матео Салвини најави дека максималната дозволена брзина може да се зголеми на 150 км/час на одредени делови од автопатот. Тоа се рути кои се сметаат за безбедни, додека еколошкиот аспект и можностите за заштеда во моментов не се во фокус.