Амстердам превзема мерки против туризмот кој во градот полека излегува од контрола и го загадува воздухот во градот со одлуката за затворање на терминал за крстарење во центарот на градот.
Општинскиот совет на холандскиот град во четвртокот на 21 јули гласаше за ограничување за големите туристички бродови со цел на крајот да се затвори терминалот, објави Би-Би-Си. Временската рамка и деталите за имплементацијата допрва треба да бидат извлечени.
Одлуката на властите на холандскиот град е само една од многуте одлуки на големи европски пристанишни градови кои во изминативе години решија да го ограничат или сосем да го забранат пристанувањето на најголемите патнички бродови, со по неколку илјади туристи во нивните пристаништа, поради енормното загадување на воздухот кое го предизвикуваат овие пловила, но и поради презаситеноста со туристи, што создава турканици и големи инфраструктурни проблеми за градовите
Според некои податоци, секоја година, околу 4,8 милиони луѓе се придружуваат на крстарење. Пред пандемијата тој број беше уште поголем, со околу 30 милиони патници.
Но, како што индустријата за крстарења закрепнува од разорните последици на ковид, многу пристаништа каде што овие бродови се закотвуваат повторно го проценуваат нивното присуство. Некои дури се надеваат дека ќе ги забранат целосно, наведувајќи ги еколошките, социјалните и економските грижи.
Амстердам има планови да го затвори терминалот за крстарења од 2016 година. Веќе наметна ограничување од 190 на бројот на бродови за крстарење по океанот на кои им е дозволено да се закотвуваат на терминалот за крстарење во Амстердам, а во тек е истрага за влијанието на крстарењата по реките, изјави шефот за финансии на Амстердам и заменик градоначалникот Hesterlinkation во Dutch, N Burlien.
Мерката е поставена да се справи со две прашања одеднаш. „Загадувачкото крстарење не е во согласност со одржливите амбиции на Амстердам“, рече Илана Рудеркерк, локалниот лидер на партијата Д66, која го претстави предлогот. „Бродовите за крстарење во центарот на градот исто така не се вклопуваат во задачата за борба против масовниот туризам“.
ЗА СЕ ПОВЕЌЕ ГОЛЕМИ ПРИМОРСКИ ГРАДОВИ ГОЛЕМИТЕ КРУЗЕРИ НЕПОПУЛАРНИ
Минатата година, повеќе од 50.000 луѓе потпишаа петиција за забрана на загадувачките бродови за крстарење од Марсеј. Претходно, Барселона и Венеција воведоа ограничувања и забрани за влезот на големите туристички крузери во нивните пристаништа.
Францускиот град е едно од најпрометните пристаништа за крстарење во Европа, привлекувајќи речиси 2 милиони патници годишно. Но, како што загадувањето на воздухот се влошува, на многу локални жители им е доста.
Во јули, градоначалникот Бенои Пајан покрена петиција за забрана на најзагадувачките бродови да застанат. „Медитеранот полека умира, но огромните лобисти за крстарење сакаат да продолжат да го валкаат“, напиша тој на Твитер минатиот месец. „Во Марсеј, сакале или не, ние ќе продолжиме да се бориме“.
Ако се погледне туризмот во Амстердам, со цифри – секоја година градот е домаќин на 700.000 патници на крстарење. 20 милиони посетители годишно е прагот што Амстердам го воспостави за посетителите во градот со милион жители. На границата од 18 милиони, општинската извршна власт е принудена да преземе нешто
Со забраната за крстарење во центарот на градот, Амстердам ги следи стапките на Венеција. Италијанската влада во 2021 година ги забрани големите крстаречки бродови со тежина од над 25.000 тони во историската лагуна во Венеција за да го заштити местото. Оттогаш, Венеција забележа пад на загадувачите на воздухот од бродовите за крстарење за 80%.
Венеција ја донесе одлуката откако за време на пандемиските рестрикции се забележаа подобрувања во еко-системите на нејзиното опкружување, а секако дека влуиаеше и инцидентот во 2018 година кога огромен крузер предизвика сериозен инцидент удирајќи во еден од доковите во градот.
И НОРВЕШКИТЕ ФЈОРДОВИ НА УДАР НА ГОЛЕМИТЕ БРОДОВИ
Од патниците на бродовите за крстарење кои се надеваат дека ќе го посетат Свалбард наскоро може да се бара да дадат здравствен сертификат, доколку раководството во локалната болница го добие својот пат.
Битката на малото норвешко градче Свалбард со туризмот со бродови за крстарење продолжува со засилено темпо. Со оглед на тоа што рударството сега е целосно исчезнато од оддалечените арктички острови, туризмот е еден од клучните столбови на економијата. Сепак, изнаоѓањето одржлив баланс помеѓу зголемениот туризам и деликатниот арктички екосистем се покажува тешко.
Раководството на аеродромот Лонгјарбиен го ограничи пристигнувањето летови за ова лето, додека во тек се дискусии за ограничување на бројот и големината на бродовите за крстарење што пловат во некои делови на Свалбард. Сега, локалното здравствено раководство побара од линиите за крстарење да бараат здравствени сертификати од сите нивни патници пред пристигнувањето во Лонгјарбиен.
Свалбард е дестинација од соништата за патниците кои се надеваат дека ќе видат неверојатни глечери и отпорен див свет, вклучувајќи ја и моќната поларна мечка. Туризмот во Свалбард постојано се зголемува многу години. Во текот на 20 години, бројот на годишни патници на крстарење во Свалбард се зголеми од 30.000 на повеќе од 100.000.
Кога брод за крстарење се укотвува во Лонгјарбиен, најсеверниот трајно населен град во светот, бројот на луѓе што го напуштаат бродот често го надминува локалното население. Ова создава притисок врз локалната инфраструктура, па и врз болницата, која нема капацитет да прифати многу пациенти наеднаш на кои им треба укажување на итна медицинска помош. Затоа локалните власти решија да стават СТОП-за прекумерната посетеност од, често повозрасни туристи, кои доаѓаат со големи крузинг-бродови во норвешките фјордови за да им се восхитуваат на нордиските убавини.