Голем број докази сугерираат дека социјалните медиуми негативно влијаат на самодовербата. Ова не се однесува само на тоа како луѓето се чувствуваат за нивниот изглед и социјален статус, туку и за нивната финансиска благосостојба и економска состојба. Новиот термин „парична дисморфија“ има за цел да го опише искривеното гледиште за нечии финансии што го имаат речиси една третина од младите луѓе во САД. Тие се чувствуваат лошо кога ја споредуваат својата финансиска состојба со туѓата, поради што се чувствуваат неадекватно.
Како што покажува најновиот извештај од Credit Karma, кога често ја споредуваме нашата финансиска состојба со нечија друга, се чувствуваме неадекватни.
Не е изненадувачки што паричната дисморфија е уште поприсутна кај помладите генерации, според Credit Karma. Околу 43 отсто од генерацијата Z и 41 отсто од милениумците се борат да се споредуваат со другите и се чувствуваат финансиски заостанати.
– Ова е проблем долго време, но социјалните мрежи го подигнаа на сосема ново ниво – изјави Каролин МекКланахан, овластен финансиски планер и основач на Life Planning Partners во Џексонвил, Флорида, пишува CNBC.
Многу од оние кои доживуваат парична дисморфија имаат натпросечни заштеди, според Credit Karma. Сепак, тие се опседнати со идејата да бидат богати.
– Кај нив има „искривување меѓу перцепцијата и реалноста – рече Алев.
Тоа чувство на добросостојба станува сè потешко и потешко да се постигне, речиси без оглед на тоа колку пари имате, покажа извештајот на Edelman Financial Engines.
Нето вредноста на просечното домаќинство порасна за 37 отсто во последните години, покажува истражувањето на потрошувачките финансии на Федералните резерви.
Сепак, само 14 отсто од Американците се сметаат себеси за богати. Продолжениот период на висока инфлација и нестабилност ја наруши куповната моќ и довербата на повеќето потрошувачи.
Инстаграм е делумно виновен
„Она што го откривме беше навистина силна корелација помеѓу чувството на лошо за вашата парична ситуација и времето што го поминувате на социјалните мрежи“, рече Изабел Бароу, директорка за финансиско планирање во Edelman Financial Engines. Околу една четвртина од потрошувачите се чувствуваат помалку задоволни од сумата на пари што ја имаат, токму поради социјалните мрежи, покажа и студијата на Edelman Financial Engines. Тоа дури може да доведе до преголемо трошење на скапи работи како одмори, реновирање домови или луксузни стоки.
Бароу, која неодамна ја избриша својата сметка на Инстаграм, ги советува другите да поминуваат помалку време на социјалните мрежи и да ги отстранат сите детали за плаќање складирани на интернет за да помогнат да се создадат „бариерите за купување“ што ќе ве натераат повторно да размислите за вашите одлуки за купување.