Конечно, направен е револуционерен напредок во полето на користење на батериите, овозможувајќи да се реши проблемот со чекањето додека се полнат батериите, бидејќи тоа го прават за само неколку секунди!
Тим од Јужна Кореја го направи толку потребното откритие и измисли натриумови батерии од следната генерација кои се и поевтини и побезбедни од конвенционалните литиум-јонски батерии кои моментално се користат во паметните телефони и електричните автомобили.
Натриумот (Na) е исто така 500 пати повеќе достапен во природата од литиумот, а во исто време има поголем капацитет и ефикасност од соединението Li-ion.
Досега, Na-јонските батерии се соочуваа со ограничувања што ја спречуваа нивната употреба во форма на долго време на полнење и низок капацитет за складирање енергија.
Истражувачите од Корејскиот институт за наука и технологија (KAIST) успеаја да ги надминат овие проблеми со развивање на натриум-јонска батерија со голема моќност способна за брзо полнење.
Тие го направија тоа со интегрирање на материјали кои вообичаено се користат во батериите погодни за суперкондензатори, кои се наоѓаат во сè, од регенеративните системи за сопирање во електричните автомобили до прилагодување на чекорот на лопатките на роторот на турбината на ветер.
Научниците развија батерии способни да се полнат за само неколку секунди
Новата батерија ја надминува количината на енергија складирана во просторот и волуменот на комерцијалните литиум-јонски батерии и може да се користи и во електрични возила и во електроника за широка потрошувачка.
„Хибридниот уред за складирање на натриум-јонска енергија е способен за брзо полнење и постигнување густина на енергија од 247 Wh/kg и густина на моќност од 34.748 W/kg“, рече професорот Јеунг Ку Канг од Катедрата за наука и инженерство на материјали на KAIST, и кој го водел ова истражување.
„Тоа претставува пробив во надминувањето на сегашните ограничувања на системите за складирање енергија“, додаде тој, велејќи дека очекува да има „пошироки апликации во различни електронски уреди“.
Истражувањето е објавено во списанието Energy Storage Materials, во студијата насловена како „Нискокристално проводен повеќевалентен железо-сулфид вградена S-допирана анода и катода со O-допирна површина од 3D порозни графитни рамки збогатени со N за употреба во натриум-јонски хибридни батерии со високи перформанси“.
Пробивот доаѓа само неколку недели откако тим истражувачи во Јапонија откри нов процес за масовно производство на цврсти натриумски батерии, пишува Independent.
Новата технологија би можела потенцијално да го елиминира ограничениот опсег со значително подобрување на капацитетот за полнење на батериите на електричните автомобили и повеќе од двојно зголемување на опсегот на сегашните електрични возила. Со еден збор, нема повеќе да чекате неколку часа за да ја наполните батеријата на вашиот автомобил!