Брајан Чески имаше уникатно и колоритно патување од студент по индустриски дизајн на Род Ајленд до основачот на платформата Airbnb и 245-то место на најбогатите луѓе во светот на листата на Форбс (вкупна вредност од 9,7 милијарди долари). Патот до успехот дојде со многу креативни кратенки.
Роден е во малиот град Нискајуна, Њујорк, а неговите родители, двајцата социјални работници, дошле во Америка од Италија и Полска. Неговиот младешки живот беше трипартитно испреплетен со хокеј, уметност, бодибилдинг (на Интернет има бројни фотографии од Чески во малку нејасни шорцеви на Спидо). Неговото воспитување било целосно губење време според стандардите на Силиконската долина.
Како дете, Чески се интересирал за уметност, дизајн, цртање и редизајн на чевли и играчки. Затоа, не е изненадувачки што се запишал на школата за дизајн на Род Ајленд (RISD), каде што добил диплома за индустриски дизајн во 2004 година.
За тоа време, тој и неговиот неразделен пријател, а подоцна и деловен партнер Џо Небија, го водеа спортскиот дел, Брајан хокејскиот, Џо кошаркарскиот. Атлетска екипа во уметничко училиште? Беше сериозен маркетиншки предизвик, да натераш уметник да оди на хокеј. Веќе беа видливи контурите на претприемништвото.
Во RISD, тој научи дека сè околу нас е производ на нечиј дизајн, дека можете да живеете во свет со сопствен дизајн и вредност. „Ти ги создаваш правилата, ги создаваш вредностите и на крајот, ако си успешен, тој свет расте“, рече тој во едно интервју.
По дипломирањето, Чески се преселил во Лос Анџелес за да се испроба во индустрискиот дизајн. Таткото на Брајан не бил ентузијаст за неговата уметничка вокација - „погрижи се еден ден да се вработиш со здравствено осигурување“, му рекол еднаш.
Сам во Лос Анџелес на 22-годишна возраст, во трошната Honda Civic, трошеше часови во сообраќај, со нешто повеќе од 1.000 долари во џебот, тој се помалку веруваше во реториката од дизајнерското училиште дека „светот може да биде дизајниран." Дизајнот на Лос Анџелес, градот во кој се сите „продуценти, фотографи и модели“, беше дизајнот на апсурдот, во кој половина од времето го поминувате во потрага и сообраќај, а потоа имате време само за грубо преживување, малку за соништата и нивно остварување.
По една година се откажал од ЛА и во 2007 година заедно со Небија се преселиле во Сан Франциско, каде што немале доволно пари да ја платат киријата за трисобна куќа со кујна што ја изнајмиле евтино. Тие дојдоа до идеја да го изнајмат својот привремен дом на краток рок, поттикнат од конференцијата на Здружението на индустриски дизајнери на Америка, што се одржуваше во градот во тоа време, но и од недостатокот на достапни хотелски соби. Ноќевање со појадок беше нивна идеја.
Тоа беше далеку од реалноста, бидејќи тие немаа кревети во целосно ненаместена куќа, сè до моментот кога Џо ги извади воздушните кревети од неговата рана, камперска фаза од животот од нафталин.
Имаа веб-страница што никој не ја користеше. За да застанат на нозе, Чески и неговите соосновачи создадоа специјално издание на житарки наречени „Обама Ос“ и „Кап'н Мекејнс“, врз основа на претседателските кандидати Барак Обама и Џон Мекејн. Тие дошле на идеја во супермаркет додека ги гледале полиците со житарки Cheerios среде претседателската кампања во САД.
Сите мислеа дека се луди, а во градот во тоа време имаше конвенција на демократите. Немале пари да ги испечатат кутиите, па побарале од еден познаник од Беркли, кој со нив одел во училиште за дизајн на Род Ајленд, да им помогне бидејќи имал печатница. Им испечатил 500 рамни картони, кои личеле на џиновски постери, кои морале да ги свиткаат како оригами и да ги залепат со топол лепак. Во демократска Калифорнија се продаваа само житарки со ликот на Обама, па заедно со „Обама“ го дадоа бесплатно и „Меккејн“.
Наскоро кутиите од четири долари се продаваа за 40. Тие на крајот продадоа житарки во вредност од 30.000 долари, ослободувајќи се од долгови. По извесно време, еден од нив видел дека во реклама на eBay се продава кутијата на Обама за дури 500 долари.
Сега кога се вратија на нула, сфатија дека повторно немаат доволно ни за храна. „Да се биде основач, дури и со партнерства, значи да се биде осамен“. И не само тоа, Брајан во една своја исповед се присетил и на ноќта кога претурал по полиците во кујната и сфатил дека нема храна, освен кечап и 300 кутии „житарки Мекејн“, кои ги јаделе со денови. Бизнисот за кој сонуваа беше на чекање, дури и мајката на Брајан мислеше дека тие навистина се занимаваат со жито, и тие се најдоа речиси насилно да се декларираат како претприемачи во Сан Франциско, исто како што се нарекуваат производители во Лос Анџелес.
Импресионирани од продажбата на житарки, американскиот информатичар Пол Греам и неговиот соработник Мајкл Сибел (кој ја следеше нивната идеја од претходно) ги поканија на зимска обука во 2009 година во рамките на нивниот стартап инкубатор, капиталната компанија Y Combinator, преку која обезбедија 20.000 долари во замена за 6% од акциите во компанијата.
Пол Греам потоа рече: „Уф, вие сте како лебарки, нема да умрете“. Тој се согласил да ги финансира, а причината била експлицитна. „Ако можете да ги натерате луѓето да платат 40 долари за кутија житарки од 4 долари, веројатно ќе ги натерате луѓето да спијат на туѓи воздушни кревети“.
Чески продолжи да го негува и да се грижи за своето дете, па често го користеше Твитер за лично да побара предлози за подобрување на Airbnb. Поминуваше шест месеци годишно во апартмани на Airbnb, што доведе до развој, околу педесет промени на платформата и дополнителни услуги. Работа, работа и само работа, без опуштање и ловорики.
Тој е активен домаќин на Airbnb и исто така го понуди својот дом во Сан Франциско на платформата за 2022 година, која е исполнета со сувенири на компанијата, како што е потврда за спиење на првиот воздушен душек како дел од нивната понуда за Ноќевање со појадок. Освен разни винтиџ логоа, во станот биле пронајдени и кутии на Обама и Мекејн од тоа време.
Тие од спиење на полунадуени душеци отидоа во големото седиште на нивната компанија на улицата Бренан бр. 888, а приходите на компанијата во 2023 година изнесуваа шест милијарди долари.
Чески, кој го предвиде растот на Airbnb, заедница од повеќе од четири милиони домаќини кои беа домаќини на повеќе од 1,5 милијарди гости во речиси секоја земја во светот, имаше удел во Airbnb од 12%, а Џо Гебија и Натан Блехарчик како ко- основачи осум и 10 проценти.
Чески во 2015 година се најде на листата на Форбс за најбогати американски претприемачи помлади од 40 години, а се најде и на листата „Тајм 100“ за највлијателни луѓе во светот, на истоимениот магазин. Не долго потоа, претседателот Барак Обама го назначи Чески за амбасадор на глобалното претприемништво.
Една година подоцна, тој беше на листата на Форбс од 400 милијардери, а во 2018 година беше прогласен за извршен директор на годината во Bay Area од страна на списанието American City Business. Во декември 2020 година, Airbnb излезе на берза преку иницијална јавна понуда.
Во јуни 2022 година, Чески беше меѓу 100-те најмоќни луѓе во светската хотелска индустрија според Меѓународниот институт за угостителство.
Работа, упорност, верба, среќа. Успех.