По 18 години планирање и изградба, Солунското метро, првото метро во северна Грција, конечно започнува со работа.
Изградбата на метро-системот помина низ многубројни предизвици, вклучувајќи археолошки откритија и финансиски потешкотии, што доведе до повеќекратни одложувања. Сепак, градот сега е на прагот на отворање на овој значаен проект, кој ќе има големо влијание не само врз секојдневниот живот на жителите на Солун, туку и врз животот на многубројните туристи кои го посетуваат градот.
Солунското метро ќе биде едно од најмодерните метро-системи во Европа, што значи дека ќе користи најсовремени технологии и опрема, и ќе биде изградено според највисоките стандарди за квалитет и безбедност.
Кога започнува со работа Солунското метро?
Солунското метро официјално ќе биде отворено на 30 ноември 2024 година, по 18 години работа и одложувања. Со должина од 9,6 километри и 13 станици, се очекува метро-системот секојдневно да превезува околу 254.000 патници.
Патувањето по целата траса ќе трае само 17 минути, а 18 композиции без машиновозач ќе се движат на интервали од 2,5 минути за време на шпиц, со што значително ќе се намалат гужвите и ќе се овозможи побрз и поефикасен превоз низ градот.
Цена на билетот и работно време на метрото во Солун
Во првите шест месеци, цената на билетот за метро ќе биде 0,60 евра, додека децата до 6 години ќе се возат бесплатно.
Билетот важи седумдесет (70) минути од моментот на валидирање при првото влегување и овозможува неограничено користење на метро-системот во тој временски период.
Цената на пакет од 10 + 1 билети ќе изнесува 5,80 евра.
Цената на дневниот билет за Солунското метро е 2,50 евра. Дневниот билет важи 24 часа од моментот на валидирање при првото влегување и овозможува неограничено користење во текот на тој период.
Планирано е метрото да биде достапно за граѓаните од 5:30 до 00:30 часот, со можност за продолжени термини во петок и сабота.
Зошто проектот доцнеше толку долго?
Изградбата на Солунското метро започна уште во 1986 година, кога беа направени првите планови за овој проект. Меѓутоа, конкретните работи започнаа дури во 2006 година, а првичниот завршеток беше планиран за 2012 година. Сепак, работите се соочија со низа предизвици кои доведоа до повеќекратни одложувања:
- Археолошки откритија:
Солун е богат со историски слоеви, и за време на ископувањата за метро беа откриени повеќе од 300.000 артефакти од античкиот, средновековниот и османлискиот период. Особено важни откритија беа направени на станиците Венизелу и Агија Софија, каде беа откриени антички улици, плоштади и други остатоци од градскиот живот. За зачувување на ова културно наследство, многу од градилиштата беа претворени во археолошки зони, што бараше дополнително време за истражувања.
- Промени во проектот:
Секое ново археолошко откритие бараше прилагодување на плановите за изградба за да се обезбеди заштита на историските наоѓалишта. На пример, станиците Венизелу и Агија Софија беа дизајнирани така што вклучуваат изложбени простори за зачуваните делови од старите улици и плоштади.
- Финансиски потешкотии:
Покрај техничките предизвици, дополнителните трошоци поврзани со археолошките истражувања и измените во дизајнот значеа дека проектот бараше повеќе финансиски средства од првично планираното, што дополнително ги успори работите.
Возови без машиновозачи
Управувањето со Солунското метро е доверено на конзорциумот THEMA, француско-италијанска компанија со големо искуство во управувањето со модерни системи со напредни безбедносни технологии и автоматизација. Метро-системот има безбедносно ниво 4, што овозможува работа без машиновозач. Сепак, во секој воз ќе има присутен персонал кој, во случај на проблеми, како прекин на струја или технички дефект, ќе го управува возот до најблиската станица.
Во првата фаза, метро-системот ќе има 18 возови, со планови постепено да се воведат уште 15, со што капацитетот ќе достигне до 350.000 патници дневно.
Колку линии ќе има Солунското метро?
Метро-системот ќе има двостепен систем на линии, кој опфаќа главна линија и дополнителна кон областа Каламарија:
- Линија 1 (основна): Поврзува областа Неа Елветиа со центарот на градот и новата железничка станица.
- Линија 2 (кон Каламарија): Поврзана со главната линија, оваа рута обезбедува дополнителна врска со источниот дел од градот, сè до станицата Микра.
Археолошки откритија – метро како „подземен музеј“
Изградбата на Солунското метро го направи градот своеобразен „подземен музеј“. На некои станици, како Венизелу и Агија Софија, посетителите ќе можат да ги видат зачуваните делови од римските и византиските структури, како антички улици и плоштади.
Многу од артефактите откриени за време на ископувањата ќе бидат изложени на станиците Синтривани и во областа Павлос Мелас, со што ќе се збогати културната понуда на Солун.
Влијанието на метрото врз Солун
Отворањето на Солунското метро носи бројни предности за градот. Намалувањето на сообраќајните гужви и побрзиот превоз низ градот ќе го олеснат секојдневниот живот на жителите и туристите. Метрото ќе придонесе и за еколошките напори на градот, преку намалување на емисиите на штетни гасови од возилата.
Овој долгоочекуван проект претставува спој на модерната транспортна технологија со зачувувањето на историското наследство. Отворањето на метрото означува нов период за градот, каде древната историја и современата инфраструктура ќе коегзистираат за доброто на сите жители и посетители.