Vrabotuvanje.com - Популарниот ,,101” го прослави својот 50 - ти роденден, некогаш за него се чекаше со месеци, а го купуваа преку врски
Share
Tweet
Share
Send to friend

Популарниот ,,101” го прослави својот 50 - ти роденден, некогаш за него се чекаше со месеци, а го купуваа преку врски

Далечната 1971 година, првиот сериски примерок на „Застава 101“ излезе од производните линии на старата фабрика во Крагуевац.

Популарниот ,,101” го прослави својот 50 - ти роденден, некогаш за него се чекаше со месеци, а го купуваа преку врски

Неговите колеги и современици беа технолошки заостанати во некои претходни децении: Kadett B, VW 1200J, NSU 1200, Škoda 100/110, Ford Escort, Moskvich … Конкуренти во техничка смисла беа Peugeot 204/304, Simca 1100, Austin 1100/1300. Треба да го споменеме Renault 12 (иако имаше надолжно монтиран мотор) па дури и GS на Citroen, кој во 1971 година се продаваше во СФРЈ по иста цена како ,,Заставата 101”

Застава 101 беше огледало на СФРЈ во автомобилска смисла. Продажбата и опремата во тоа време беа во пораст, по растот на стандардите во текот на 1970-тите. За тоа сведочи рекордниот број од 88.918 примероци произведени во 1979 година, што денес е сон на модерната FCA во Крагуевац на годишно ниво на производство.

Во тоа време се појави и медитеранското издание, како дел од Медитеранските игри во Сплит, со три врати и интересна опрема во која имаше дури и затемнети стакла. Долго време се сметаше за најдобро и најдолготрајно издание на каросеријата на Z101.

Списоците на чекање порано беа повремени и до половина година, а „кецот“ се добиваше преку врски со некој познаник. Во другите  земји колите чекаат не 5-6 месеци па и неколку години. За добро познатиот Стојадин работеше цела Југославија. Во Франција интересна верзија на „стојадин“ го доби името „Застава Ногаро“ – каде продажбата одеше одлично.

Дополнително, Стојадин беше лиценциран во Полска во погоните на ФСО. И кога опуштањето го нарушува протокот на компонентите до подвижната лента, спасот дојде во форма на комплетни мотори од Аргентина.

Можеше да биде теренско возило, кое минуваше низ реките и беше наградувано со многу признанија и награди, речиси рамо до рамо со Мерцедес и БМВ.

Историјата на Стојадин е полна со искачување, љубов, страст, па дури и долг пад. Но, има и бројка од еден милион што ќе остане неостварениот сон на Fiat 500L.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more