Според ова истражување, околу 4,2 милијарди евра загуба доаѓа од индиректни последици во однос на потрошувачката на електрична енергија и слично.
Многу новини и бројни истражувања на тема ставови и ставови на вработените кон работата од дома можат да се прочитаат во медиумите.
Исто така има и салво текстови за плановите што ги прават и земјите и компаниите за новиот начин на работа. На пример, од една страна, Форд предвидува употреба на хибриден модел на работа, додека од друга страна, Твитер ги смени повеќето вработени да работат од дома на неодредено време, а ЈП Морган планира целосно да ги врати вработените во канцелариите.
Во изминатата година, овој „експеримент“ со теле-работа има мешано влијание врз истите тие вработени. Иако, според некои истражувања, луѓето во повеќето случаи истакнуваат дека им одговара работа од дома, а со цел да продолжат со исто темпо, според истражувањето на „Мајкрософт“, дури 54 проценти од вработените велат дека се чувствуваат презаситено, додека 39 проценти се целосно преморени.
Негативни ефекти
Една од причините за замор е драстичниот раст на задолженоста на вработените, од поголем број електронски пораки и разговори на кои тие треба да одговорат на дополнително задолжување поврзано со работата преку интернет. Исто така, овој начин на работа честопати резултира со поголем интензитет и подолго работно време, што особено врши притисок врз вработените и негативно влијае на нивното ментално здравје.
Како еден од најголемите проблеми со кои се соочуваат, особено младите, вработените посочуваат дека немаат можност да создадат „социјален капитал“, т.е. односи ниту со неговите колеги, ниту со неговите претпоставени, пишува CNBC.
Покрај тоа, како што истражуваше германската компанија „Прајсвотерхаус Куперс“ (PwC), работата од дома може да го намали германскиот БДП за 15 милијарди евра оваа година. Потрошувачката што го придружуваше одењето на работа е значително помала.
Едноставно, во услови на работа, помалку се троши на пат, на деловни ручеци, набавка на канцелариски материјали, па дури и на резултатите од ова истражување за забава. Ова се само директни последици. Според ова истражување, околу 4,2 милијарди евра загуба доаѓа од индиректни последици во однос на потрошувачката на електрична енергија и слично.
Позитивни ефекти
Од друга страна, не дека промената на начинот на работа немаше позитивни ефекти. Според студијата на Комитетот за вработување и социјални работи на Европскиот парламент (ЕМПЛ), телекомуникациската работа им овозможи на вработените поголема флексибилност при одредување на времето и местото на работа, подобар биланс помеѓу животот и животот, намалено време и патни трошоци и поголема автономија.
Сето ова заедно, ја зголемува ефикасноста и продуктивноста на вработените. Не само тоа, туку според експертите, се отвораат повеќе можности за вработување на луѓе, бидејќи нема физички пречки.
Иако телекомуникациската и дигиталната работа не се нови феномени, тие се покренати во области каде што порано биле малку користени. Според податоците на Eurofound, 36,5 проценти од работниците започнале да работат од дома за време на пандемијата, во споредба со 15,8 проценти пред да се појави пандемијата, пишува Новац.хр.
Компаниите исто така „влегоа“ од промената во начинот на работа. Конгломератот Alphabet Inc., кој инаку е сопственик на Google, заштеди 268 милиони долари во текот на првиот квартал на патувања, промоции, забава, во споредба со истиот период минатата година – што е првенствено резултат на коронавирусот, покажа извештајот на компанијата. На годишно ниво, тоа е заштеда од повеќе од милијарда долари, пишува Б92.
Што е хибриден режим?
Според истражувањето на YouG, во кое учествувале над 2.000 вработени, скоро половина од луѓето рекле дека сакаат некаква рамнотежа помеѓу работата од дома и работата во канцеларија, т.е. да сакате да поминете помеѓу еден и три дена неделно во канцеларија.
Ќе биде дека многу компании ги слушале потребите на своите вработени и многумина во моментов се свртуваат кон тој модел.
Норвешкиот фонд за суверено богатство (SWF), вреден 1,3 трилиони долари, ќе побара од вработените да дојдат да работат во деловните простории само во вторник и четврток кога ќе заврши пандемијата Kovid-19, изјави неодамна директорот на SWF, Никола Танген.
„По пандемијата, размислуваме да им дозволиме на сите до два дена во неделата да работат од домашната канцеларија и два фиксни работни дена во канцеларијата заради состаноци“, рече тој за Ројтерс, додавајќи дека ова е нивниот модел за привлекување и задржување талентиран персонал.
Неодамна, извршниот директор на Гугл, Сундар Пичаи, им соопшти на своите вработени дека наскоро ќе имаат повеќе опции да изберат како и каде да работат.
Новите правила на технолошкиот гигант предвидуваат дека вработените ќе бидат обврзани да поминат 3 дена во канцеларија, а 2 таму каде што сметаат дека се најпродуктивни. Во неговата е-пошта до вработените, објавена на блогот на Гугл, стои дека во зависност од природата на работата на вработениот, тој ќе може да работи целосно „од далечина“, како и дека до средината на јуни, вработените ќе можат да избираат од кои канцеларии во светот тие ќе работат.
Гугл има за цел да има 60 проценти од работната сила трајно во „канцеларијата“ до крајот на годината, додека 20 проценти би работеле според хибридниот модел, а другите 20 проценти би работеле целосно од дома.