2021 беше тешка година за сите нас; беше полна со возбуда, промени и неизвесност и на професионален и на личен план. Компаниите, вработените и владите ширум светот мораа брзо да ја прилагодат светлината на новите околности и да го приспособат своето секојдневно функционирање на новите правила само за да можат да ги држат главите над вода.
Колку и да беше сложено сето тоа, претходните години учевме и како да се бориме за самоопределување, да учиме од промените и да го свртиме вниманието кон она што е важно - луѓето.
Зголемувањето на бројот на оние кои се преселиле од канцелариите во своите домови донесе нови предизвици и невозможно е да не се нагласи колку важност имаат менаџерите за човечки ресурси во сето тоа и на кои начини им помогнале на своите колеги да го надминат овој почетен период на тектонски промени. Светот на бизнисот помина низ револуционерна промена, која засекогаш ќе го промени начинот на кој гледаме на работата од дома и способноста на вработените да се прилагодат на промените на краток рок.
Но, се чини дека не беа сите подготвени за овие ненадејни промени и некои компании имаа многу потешкотии во периодот кога работниците почнаа да работат од дома. Во некои индустрии оваа опција постоеше и порано, меѓутоа во некои индустрии ова е прв пат како се соочуваат со такво нешто и поради тоа се појавија многу предизвици кои требаше да се менаџираат, но и работи со кои треба да се носат и HR во исто време. Логистиката на набавка или префрлањето на компјутери од канцеларијата во домовите на вработените, потоа обуката за користење онлајн алатки за вмрежување и снимање на секојдневните задачи и во исто време усогласување на работното време на компанијата со полициски час и други мерки - сето тоа мораше да се координира и организира за само неколку дена.
Не само што им беше тешко на вработените во првите денови од пандемијата, туку и на HR. Можеби најмногу на нив, бидејќи мораа да ја превземат координацијата на некои активности и да ги приспособат своите претходни задачи на новите околности (регрутацијата на кандидатите беше префрлено преку Интернет, но и помагањето на новите вработени да се запознаат со компанијата и нејзините процедури).
Пазарот на трудот исто така претрпе голема промена, па одредени индустрии процветаа, како што се ИТ и логистиката, додека вработените во туризмот и угостителството имаа многу тешка година зад себе. Сите оние кои сфатија колку е важна дигитализацијата на деловните активности, успеаја да ја преживеат претходната деловна година. За жал, оние кои не го фатија овој забрзан бран на дигитализација се соочија со загуби и отпуштања.
4 најважни лекции научени од менаџерите за човечки ресурси во 2021 година
Гледајте на секој вработен како индивидуа - минатогодишните настани влијаеле на секој вработен на различен начин. Денес, повеќе од било кога, треба да имаме чувство за секој поединец во колективот, за неговата семејна ситуација и околностите што го опкружуваат. Можеби некој има постари родители, некој од нашите колеги сигурно има деца, а некој од нашите колеги можеби е единствениот во семејството кој заработува пари. Сите овие околности влијаат на тоа како тој или таа работи, дали се фокусирани на работните задачи и дали можат да задоволат одредени потреби на компанијата.
Во време на криза, состаноците мора да бидат почести - во минатото заедничките тимски состаноци се одржуваа многу поретко отколку во 2021 година. Минатата година не научи дека треба постојано да комуницираме со колегите, постојано да разговараме со нив до каде стигнале со одредени задачи, да ги прашуваме дали им е потребна помош и како се вклопуваат во новите промени.
Флексибилноста е сè - моравме да заборавиме на „to do листите“, плановите, стратегиите итн. Сето тоа падна во вода кога беше прогласена пандемија. Во тој момент најважно беше да се прилагодиме, да ги смениме приоритетите и да направиме нови планови. Секој следен пат кога се појавува нова непредвидена ситуација, реакцијата беше уште побрза и поефикасна благодарение на тоа што меѓу вработените се изгради механизам за отпорност.
Потребата за професионален развој никогаш не престанува - прераспределбата на приоритетите и вработените низ секторите во 2021 година беше поважна од кога било досега. Доколку во некои деловни сегменти вработените би имале помалку работа, менаџерот за човечки ресурси би можел да предложи префрлување на некои други работни задачи и обука за нивно извршување. Исто така, со дигитализацијата има потреба вработените да се подобрат и дополнително да се едуцираат за подобро да функционираат во онлајн светот.
Што ни носи 2022 година?
Иако гледаме напредок во контролирањето на пандемијата и со се поголемата заинтересираност кај луѓето за вакцинација, се чини дека има надеж за враќање на нормалниот живот, но нема да се вратиме толку брзо во нашите канцеларии и многу е јасно дека тоа ќе се случи постепено и бавно. Затоа нашата домашна канцеларија и работниот простор во нашиот дом се многу важни за нас. HR може да даде одличен совет за тоа како да организираме работно катче во нашиот стан или куќа, каде и како да седиме кога имаме онлајн состаноци, што ни треба од дигитални и аналогни алатки за успешно извршување на сите задачи.
Така, персонализацијата на работните позиции ќе биде еден од приоритетите на секој менаџер за човечки ресурси оваа година. Не само што ќе се земе предвид дали вработениот има се што му е потребно за да си ја врши работата дома, туку персонализацијата ќе се однесува и на внимавање на неговите семејни околности, потоа на неговата психичка структура, што ќе влијае на тоа кои работни задачи ќе ги добие и во кои рокови.
Друг приоритет продолжува да биде грижата за вработените и нивното ментално здравје. Дестигматизирањето на луѓето со ментални здравствени проблеми и отвореното зборување за предизвиците со кои се соочуваат вработените за време на пандемија мора да биде на врвот на листата на приоритети на работодавците, за да се покаже на конкретен начин дека се грижат за вработените. Грижа за своето и за здравјето на членовите на семејството, страв од губење на работата, балансирање меѓу работата и семејството во услови кога се работи од дома - ова се само дел од проблемите со кои подеднакво се борат и работодавачите и вработените. Човечките ресурси се најважната алка која ги поврзува овие две страни и се грижи за нивните потреби и за добросостојбата на вработените.
Секоја компанија која се грижи за вработените оваа година ќе организира „Ден на менталното здравје“ и ќе посвети барем еден ден на важноста да се зборува на оваа тема и на меѓусебната поддршка што сите треба да си ја пружиме.
Дополнителната обука на менаџерите за човечки ресурси годинава ќе опфати обука за поддршка на вработените да работат од дома, за подигање на мотивацијата и работната етика, но и за следење на нивната продуктивност врз основа на писмени извештаи.
Службите за човечки ресурси, исто така, ќе треба дополнително да ги усовршат своите процедури за интегрирање на новите вработени во системот. Бидејќи овој процес се одвива онлајн минатата и оваа година, ќе биде неопходно да се складираат што е можно повеќе корисни информации, да се организираат состаноци со нов колега и да се упатат на процедури, процеси на комуникација итн.
Кога сме кај нови вработувања, менаџерите ќе имаат човечки ресурси, а регрутерите ќе имаат уште еден дополнителен предизвик. Работата од дома ќе донесе можност за регрутирање на меѓународно ниво, што значи дека конкуренцијата ќе биде уште посилна, дека пазарот ќе биде посилен на глобално ниво и дека квалитетот и знаењето ќе бидат уште повредни.