Регулаторната празнина им овозможува на производителите на автомобили како Форд и БМВ да произведуваат американски автомобили кои испуштаат повеќе ултрафини честички што му штетат на човековото здравје отколку еквивалентни модели што се продаваат во Европа и на другите пазари, покажуваат најнови истражувања.
Кина и Индија користат слични стандарди на Европа. Според проценките на индустријата, филтерот за честички на бензин ги чини производителите на автомобили околу 200 долари.
Истражувањето проценува дека околу 300 милиони возила со мотор со внатрешно согорување (ICE) на бензин кои патуваат 10.000 милји годишно на патиштата во САД во следната деценија непотребно ќе испуштаат 1,6 септилиони честички (1,600,000,000,000,000,0000000000000).
Форд, БМВ, Стелантис и Тојота рекоа дека ги градат своите возила за да ги исполнуваат сите локални регулативи и нагласија дека секој од нив ќе потроши десетици милијарди долари за да се префрлат на електрични возила со нулта емисија. „Секое возило на BMW продадено во САД или ги исполнува или ги надминува американските барања за возила на овој пазар“, се вели во писмениот одговор добиен од БМВ.
Филтрите се користат и на дизел и на бензински возила низ пазарите и се поставуваат на возила со дизел во САД, кои обично произведуваат поголеми, потешки честички. Но, оние возила на погон на фосилни, досега се сметаше дека ги исполнуваат стандардите поставени од американскиот регулатор, Агенцијата за заштита на животната средина (EPA) без да им се бара да имаат филтри.
Откако американската регулатива беше воведена во 2014 година, технологијата за гориво со директно вбризгување, која ја подобрува ефикасноста на горивото, го зголеми количеството на честички што испуштаат автомобилите на бензин, велат експертите од индустријата.
извор: pari.com.mk