Тие во идеално сценарио поттикнуваат љубопитност, соработка и заедништво. Но кои се ТИЕ!?
Неколку недели пред објавата дека Твитер ја прифатил понудата за преземање од страна на Илон Маск за “скромни” 44 милијарди долари, можевме да следиме сложена корпоративна драма која откри многу за човечкото однесување. Добивме и многу интересен увид во организацискиот дизајн.
Организацискиот дизајн е процес чекор-по-чекор кој ги идентификува нефункционалните аспекти на работните процеси, процедурите, структурите и системите и ги усогласува за да се вклопат во деловното опкружување и целите, а потоа развива планови за спроведување на нови промени. Тоа е тековен процес на донесување одлуки за низа прашања поврзани со формата, целокупниот систем и карактеристиките на организацијата. Менаџерите мора постојано да го прегледуваат и да се стремат кон најдобриот начин да го организираат - ова е нивна постојана задача.
Прашањата кои Илон Маск првично ги постави на Твитер беа корисни и интересни. Неговите критики дека Твитер стагнира и има потреба од ревизија беше добра и правична опсервација. Неговиот предлог Твитер да биде вклучен во моделот со отворен код беше интригантен. Таквото размислување може да помогне да се поттикнат позитивни промени во организацијата. Но, кога прашањата на Маск прераснаа во негативни провокации наместо во провокативни, приказната стана проблематична.
Провокаторите не се тролови
Секоја организација има потреба од провокатор. Но, не секоја организација е подготвена да вклучи провокација во својот начин на работа.
Пример за добрата работа на внатрешен провокатор е лабораторијата за млазен погон на НАСА. Задачата на нивната студија е да поставува корисни прашања и да ја толкува работата на истражувачите научници и аеронаутичките инженери во соработка со нив. Ова го прават општествени научници како што се антрополози, социолози, визуелни уметници, дизајнери…
Добриот провокатор треба да поттикне љубопитност, соработка и заедништво во својата организација.
Љубопитност
Многумина од нас се срамат од прашањето поставено за време на нашето образование или на почетокот на кариерата. Без разлика, сепак мора да се осмелите да кренете рака и да поставите прашање. Бидејќи поставувањето прашања, како што нè потсетува Ворен Бергер, автор на „Поубаво прашање“, е начин на размислување.
Ако сакате да го промените начинот на кој е поставена вашата организација, треба да составите тимови од луѓе кои не се плашат да поставуваат прашања. За да го направите ова, треба да го моделирате однесувањето на саморефлексивната љубопитност.
На пример, наместо само да ги одобрувате прашањата на вашиот тим, споделете ги со нив прашањата што си ги поставивте прашувајќи се во која насока се движи проектот. Таквата транспарентност ќе ги отфрли стравовите што другите би можеле да ги имаат во врска со поставувањето прашања на оваа тема.
Соработка
Кога Џери Хиршберг беше шеф на дизајн во Нисан, тој го измисли терминот креативна абразија. Тоа е друго име за когнитивната различност што гарантира дека тимовите се составени од луѓе со различни перспективи, знаења и искуства. Хиршберг намерно покани луѓе кои не беа дизајнери - колеги од финансиски, продажни или производствени тимови - да се вклучат во дискусиите за дизајн.
На тој начин, тој го поттикна латералното размислување, способноста да се учи од другите сектори. Креативнота абразија поттикнува конструктивна соработка. Многумина од нас избегнуваат соработка затоа што веруваат дека може да се работи побрзо (и подобро) самостојно. Но, само преку практична примена на љубопитноста, соработката станува полесна и добиваме нови перспективи.
Заедница
Многу е веројатно дека вашата организација се состои од групи. Понекогаш овие групи дејствуваат како строго одвоени силоси, но често има вкрстено мешање на членови од различни групи. Групите се важни бидејќи ги претставуваат темелите и создаваат идентитет. Но, за една заедница да биде успешна, групите мора да работат заедно.
Фабриките чии процеси се засноваат на модуларни тимови наместо на линеарни производни линии во кои поединците беа одговорни за само една операција се поефикасни и имаат поживописна заедница. Затоа, не плашете се од провокација. Ова ќе го развие вашиот бизнис модел на позитивен начин мерка. Дозволете љубопитноста, соработката и заедништвото да преовладуваат.