Ако некогаш сте позајмиле автомобил од пријател или сте го изнајмиле од агенција за рента кар, сигурно сте имале енигма при посета на бензинска пумпа – на која страна е капачето на резервоарот?
При дизајнирање на нов модел, инженерите имаат слобода да го постават отворот за гориво на која било страна што е најпрактична. Фактори кои влијаат на оваа одлука се дизајнот, локацијата на компонентите како што се моторот и резервоарот, но и самата шасија. Различните компоненти сместени во шасијата и погонската група често ги ставаат инженерите во различни ограничувања кога дизајнираат нов автомобил во обидот да ги насочат линиите за гориво на истата страна на секое возило.
Логиката е дека Европејците и Американците го имаат капачето на резервоарот на левата страна, бидејќи полесно се паркира поблиску до пумпата за гориво, а самиот процес на полнење е поедноставен. Од друга страна, можно е возачите од Велика Британија, Австралија, Нов Зеланд, Јапонија и Кина да го претпочитаат полнењето гориво од десната страна, но често се случува британскиот и јапонскиот модел да го имаат капачето на резервоарот лево, а Европски и американски од десната страна.
На позицијата на капачето за полнење гориво воопшто не влијае претпочитањето на возачот, и иако постојат прописи за тоа каде треба да се стави капачето за гориво, тие исто така не прецизираат на која страна треба да биде. Правилата што ги регулираат системите за гориво во автомобилот бараат капачето на резервоарот да се наоѓа на најширокиот дел од автомобилот, подалеку од зоните на „гужване“ од лим при судар и да не капе на топли делови од издувниот систем или електрични жици.
И за крај, една занимливост: ако не можете да се сетите на која страна од автомобилот се наоѓа капачето на резервоарот, само погледнете ја стрелката на таблата со инструменти што го покажува нивото на горивото. Повеќето автомобили имаат индикатор на контролната табла што може да ве спаси од тоа да се враќате во автомобилот и префрлање на другата страна.