Недостигот на работна сила го отежна закрепнувањето на авиокомпаниите уште повеќе.
Овогодинешната летна сезона во авиосообраќајот ќе остане запаметена во духот на летовите кои беа одложени и откажани. Поскапувањето на горивата остави особено горчлив вкус кај патниците, што директно влијаеше на поскапувањето на билетите. Според податоците од сајтот за следење билети Hooper, цената на повратните билети само во Америка се зголемила за околу 11 отсто меѓу мај и септември, во споредба со истиот период во 2019 година, пишува Cnbc.
Недостигот на работна сила го отежна закрепнувањето на авиокомпаниите. Поплавените европски центри го ограничија бројот на патници. Дури и бенефициите за патување на вработените во авиокомпанијата се намалени.
И во меѓувреме, владините агенции и авиокомпаниите си ја префрлаат топката на вина од едни на други. И додека се подготвуваат за есен, еве што велат резултатите за тоа како авиокомпаниите се справија со „жештините“ ова лето.
Патувања како пред пандемијата
Бројот на патувања се врати на бројките од 2019 година. За време на празничниот викенд на Денот на трудот (кој се одбележува во Америка секој 5 септември), Националната управа за безбедност на сообраќајот на автопати проверуваше 8,76 милиони луѓе, што доведе до првиот викенд од пандемијата COVID-19 кој беше попрометен од еден во 2019 година.
Најмал проток на патници во авиосообраќајот во Америка е забележан во месец јануари, но и тогаш имало 1,4 милиони патници, во споредба со 2019 година, кога тој број бил само околу 300.000 патници повеќе во најлошиот ден во јануари.
Повеќе одложувања и откажувања на летови отколку во 2019 година
Авиокомпаниите одложија или откажаа повеќе од нивните летови во споредба со 2019 година. Овие промени најмногу се должат на намалениот број на работна сила.
Во јануари 2022 година, во Америка беа откажани 5,6 отсто повеќе летови отколку во јануари 2019 година, кога тој процент беше 2,8 отсто.
Всушност, јануари беше месец со најмногу откажани летови. Интересно е што во март, мај и јули се забележани помалку откажани летови отколку во периодот од 2019 година.
Иако е почеток на септември, бројот на откажани летови е 0,7 отсто, додека во 2019 година конечниот резултат за овој месец бил 1,5 отсто. Сепак, се уште има шанси септември во 2022 година да биде подобар. Иако е помалку веројатно.
Од друга страна, кога станува збор за одложување, најлоши месеци во 2022 година биле јуни и јули со 23,3 отсто, односно еден отсто помалку во следниот месец.
Засега септември е месец со најмалку доцнења, односно со 16 отсто, но ниту еден месец годинава немаше помалку доцнења во однос на 2019 година.
Најмногу доцнења се забележани на аеродромите во Илиноис, Мериленд и Њујорк, додека најмал процент на чекање е забележан на аеродромите во Алјаска, Орегон и Јута.
Жалби
Со доцнењето на летовите пропорционално растеа и поплаките на патниците.
Во првото половина од годината во авиосообраќајот се забележани 15.955 поплаки, 290 мислења и шест комплименти. Додека во 2019 година имало само 4.492 поплаки, 186 мислења и пет комплименти.
Сепак, оваа година е подобра барем во една работа во однос на 2019 година - а тоа е бројот на погрешно ракуван багаж.
Имено, пријавени се 1.443.306 изгубени, оштетени или украдени кеси, за разлика од 2019 година кога таа бројка изнесувала 1.522.597.
Цените на билетите се зголемија
Домашните повратни билети се зголемија оваа пролет, достигнувајќи го својот врв во мај на 404 долари, што е за 25 отсто повеќе од пред три години, според податоците на Хупер.
Внатрешните авионски билети во септември во просек изнесувале 299 долари, што е сè уште за 2 отсто повеќе од истиот месец пред три години.
И директорите на авиокомпаниите очекуваат побарувачката за патувања да се зголеми за време на празниците.
„Иако ќе забавиме малку по летниот врв, сезоната на патувања за одмор ќе биде тука пред да знаете“, рече извршниот директор на American Airlines, Дејвид Сејмур.