Според новиот закон усвоен од Европската комисија, едно од најомразените правила на авиокомпаниите ќе замине во историјата.
Патниците кои често патуваат со авион се навикнаа на правилото на некои авиокомпании дека паметните телефони мора да се префрлат на Airplane mode (Авионски режим), иако многумина не знаат зошто постои ова правило. Од друга страна, некои компании наплаќаат дополнително за Wi-Fi пристап за време на летот, но благодарение на новиот закон усвоен од Европската комисија, патниците на летовите на авиокомпаниите на ЕУ наскоро ќе можат да ги користат сите стандардни мобилни функции додека летаат до нивната дестинација.
Европската комисија соопшти дека на авиокомпаниите со седиште во ЕУ сега ќе им биде дозволено да обезбедуваат пристап до 4G и 5G за сите патници. Кога конечно ќе се имплементира, патниците ќе можат да ги користат своите мобилни уреди на ист начин како и на земја, бидејќи компаниите ќе имаат picocell базни станици во нивните авиони кои ќе обезбедат поврзување со мобилната мрежа за време на летот.
Овие мали базни станици функционираат како минијатурни кули со мала моќност кои ги надополнуваат типичните кули со пополнување на празнините во покриеноста и претовар на мобилниот сообраќај. Резултатот е поширока, посигурна мобилна мрежа која обезбедува високи брзини на податоци и полесно распоредување користејќи едноставни, исплатливи мобилни решенија.
Picocell е специфичен тип на мала, евтина технологија на базната станица која може да поддржува помеѓу 32 и 64 индивидуални корисници додека обезбедува мрежна покриеност до 250 метри. Нивната големина и леснотијата на инсталација внатре или на отворено ги прават идеални за зголемување и подобрување на опсегот во објекти како што се училишта, трговски центри и други мали бизниси. Кога ќе бидат распоредени во авион, овие базни станици ќе ги пренасочуваат повиците, пораките и мобилните податоци до копнената мобилна мрежа.
Тиџери Бретон, комесар за внатрешен пазар, го гледа новиот закон како потенцијален катализатор за растот на бизнисот и услугите на ЕУ.
„Небото повеќе не е граница кога станува збор за можностите што ги нуди супербрзата поврзаност со голем капацитет“, рече Бретон.
Напорот за проширување на користењето на пристапот 4G и 5G најверојатно ќе се прошири надвор од воздушниот сообраќај. Комисијата, исто така, ја измени одлуката од 5 GHz, со што опсегот стана достапен за употреба во автомобили, автобуси и други форми на транспорт. Во измената на одлуката за спроведување се наведува дека земјите-членки ќе стават достапни фреквенциски опсези од 5 GHz за употреба во патните возила најдоцна до јуни 2023 година.