Маркетингот наменет за деца и рекламирањето на храна со премногу масти, шеќер или сол наскоро би можел да биде забранет во Германија, според плановите презентирани од министерот за земјоделство и храна , Џем Оздемир.
Во обид да се бори против дебелината и болестите поврзани со нутриционистичките навики кај децата, министерот ги претстави плановите за забрана на маркетингот на нездрава храна насочена кон лицата под 14-годишна возраст.
„Во текот на детството, навиките за исхрана и вежбање се формираат – оваа фаза од животот е клучот за одржливо ефективни мерки за спречување на дебелината, адипозата и другите болести засновани на диета“, им рече Оздемир на новинарите во понеделникот (27 февруари).
Според плановите на Оздемир, секоја реклама за храна со „прекумерно висока“ содржина на шеќер, масти или сол, наменета за деца ќе биде забранета.
„Приспособено кон децата“ би вклучило реклами чија содржина е прилагодена на децата, преку детски јазик, дизајн или деца како актери, како и маркетинг претставен во контекст каде што децата се особено насочени, на пример, билборди во близина на училишта, реклами на социјалните мрежи или ТВ спотови за време на детски емисии.
Би можело да ве интересира: Дали треба да се ограничи пристапот на социјалните мрежи за децата без соодветен надзор?
Нацртот изнесен од министерството на Оздемир, исто така, експлицитно вклучува инфлуенсер маркетинг.
„Рекламите за прехранбени производи со превисока содржина на масти, шеќери и сол имаат докажано влијание врз исхраната на децата и младите“, нагласи тој.
Како да се дефинира нездрава храна?
Слично на дебатите околу етикетирањето на исхраната – каде земјите од ЕУ се поделени во кампови за тоа дали спорната, означена со боја означена со Nutri-score претставува здрава исхрана и треба да биде задолжителна низ цела ЕУ – еден од клучните спорни аспекти на притисокот на Оздемир е она што го сочинува нездрава храна.
Според министерот, праговите за максимално количество шеќер, сол и масти треба да се засноваат на препораките утврдени со моделот на профилот на хранливи материи на Светската здравствена организација (СЗО), развиен специјално за да се воспостават критериуми за маркетинг на децата.
Но, за прехранбената индустрија ова не е убедлива основа.
Во соопштението, Германското здружение за храна ги нарече критериумите на СТО „непроѕирни“ и предупреди дека 70% од производите може да бидат засегнати доколку се применат.
„Џем Оздемир очигледно сè уште не е ни јасен за последиците од неговите планови“, рече менаџерот на организацијата, Кристоф Минхоф.
Здружението на индустријата, исто така, тврдеше дека „не постојат силни научни студии за ефективноста на ограничувањата за рекламирање на севкупните диети и развојот на дебелината кај децата“.
Сепак, министерот возврати со ракоплескање: „Ако маркетингот нема никаков ефект, зошто се трошат милиони за ова? Ова во најмала рака го сметам за нелогично“, рече тој за време на прес-конференцијата.
Во меѓувреме, организациите на потрошувачи и зелените активисти го поздравија притисокот на Оздемир.
Еколошката организација WWF ги нарече плановите „пресвртница на патот кон поздрави диететски услови за децата“.
„Децата јадат околу двојно повеќе слатки, но само половина од препорачаната количина на овошје и зеленчук“, рече во изјавата Елиса Коленда, активистката за одржливи диети на организацијата, додавајќи дека „треба да го смениме овој тренд“.