Султанија Хурем била моќна жена која се истакнувала по својата претпазливост, а вака всушност изгледала.
Султанија Хурем засекогаш беше овековечена на малите екрани од две актерки – Мерјем Узерли и Вахиде Перчин, а еве што велат историските извори за изгледот на оваа моќна и мистериозна жена од турската историја.
Хурем Султанија била омилената сопруга на османлискиот султан Сулејман Величествениот и неговата мажена сопруга. Таа била и мајка на шест негови деца – султанот Селим II, наследникот на Сулејман I, султанот Михримах, како и принцовите Мехмет, Бајазит и Џихангир.
Таа се смета за најмоќната жена на Отоманската империја и една од најмоќните во историјата на човештвото. Таа имаше големо влијание врз политиката на Отоманската империја и имаше водечка улога во државните работи.
Убавата Рокселана
Како и многу нејзини сонародници, кои беа многу барани во Константинопол (Истанбул), Рокселана беше земена како бела робинка на Отоманската империја или како украдена робинка или затоа што нејзините родители ја продадоа (што беше вообичаена појава во Русија), пишува Историски забавник.рс.
Ибрахим Паша од благодарност му ја подари младата Рокселана на својот пријател султанот Сулејман I. Таа се нашла во харем во кој имало околу 300 робинки, но брзо го привлекла окото на султанот Сулејман. Откако му стана партнерка, остана до крајот на животот!
И како изгледаше таа?
Рокселана имаше огнена црвена коса. Таа е опишана како нежна, тенка, прекрасна и волшебна. Покрај тоа, таа беше многу интелигентна, весела и весела, радосно се смееше и се шегуваше.
Нејзината харизма ги привлекувала сите во харемот, поради што брзо го добила името „Хурем“, што значи „насмеана“. Таа веројатно го заведе Сулејман Величествениот со својата интелигенција, духовитост и многу страсна природа.
Ликот на Султанија Хурем со векови ги инспирира уметниците. Црвенокоса убавица со нагласени облини што ја буди фантазијата. Така најмногу ја отсликуваат бакарни плочи и платна на уметници од средниот век.
За оваа слика е одговорен извесен Мелхиор Лорикс, кој поминал пет години во Константинопол придружуван од хабсбуршкиот пратеник. Во неговите патописи, тој ја опишува Рокселана токму онака како што уметниците потоа ја сликале и писателите ја измислиле, вклучувајќи го и Шекспир.