Една од работите кои морате да ги научите на работното место е како да се справите со оној колега со кој не се согласувате баш најдобро. Лошиот колега не само што може да влијае негативно на вашето расположение, туку може да биде и решавачки фактор за вашата кариера. Поради неговото однесување вие може да бидете под постојан стрес, да ја намалите вашата продуктивност, а тоа да доведе до дологорчни здравствени проблеми, како и проблеми на работното место.
Џоди Фостер, професор по психијатрија на Универзитетот во Пенсилванија, вели дека проценувањето со каков тип на личност имате несогласувања ќе ви помогне подобро да се справите со истиот. За почеток, најдобро ќе биде токму тоа – да препознаете за каков тип станува збор: дали тоа е некој што често озборува, не си ги завршува обврските на време, па ја префрла неговата работа на други, агресивно се однесува, избира навредливи зборови во комуникацијата со вас, или постојано се жали.
Најдобро е да ги избегнувате овие колеги, но доколку природата на вашата работна позиција ве приморува да бидете во нивна близина, тогаш можеби треба да превземете некои од овие чекори.
Анализирајте го вашето однесување
Пред да избрзувате со заклучоци, осигурете се дека проблемот не произлегува од некоја ваша реакција или однесување. Доколку утврдите дека вие ништо не правите погрешно и дека навистина нема никаква причина или повод за таквото однесување на колегата, тогаш вие можете да продолжите со следниот чекор.
Променете го пристапот
Истражувачот Натанаил Фаст тврди дека повеќе конфликти на работното место се јавуваат бидејќи егото на луѓето е загрозено. Проблематичниот однос не секогаш значи дека проблемот произлегува од вас и вашето однесување. Едноставно, пробајте да бидете пољубезни со колегата и избегнувајте да ги коментирате недоразбињата помеѓу вас со останатите колеги. Некој период бидете попријателски расположени и гледајте да не реагирате бурно или да им придавате значења на постапките на колегата. Ваквиот пристап можеби ќе направи колегата да се засрами од сопственото лошо однесување, и ситуацијата нема да мора да ескалира.
Разговарајте со колегата
Доколку променетиот пристап не направи никаква разлика, наместо да се занимавате со додатни тактики или да вмешувате други колеги, најдобро ќе биде лично да се соочите. Во тој случај, немојте да го повишувате тонот и внимателно избирајте ги зборовите. Бидете директни, кажете му јасно што ви смета посочувајќи примери и ситуации кога неговото однесување било неприфатливо. Најважно од се ќе биде да не реагирате на добиениот одговор. Во вакви ситации, работите можат да добијат две насоки: колегата да почне да одрекува се што му кажувате и да ве обвини дека барате причина за расправија или да ја согледа ситуацијата и да го поправите односот. Доколку дојде до првата ситуација, задржете ја смиреноста и останете професионалец.
Прифатете ја ситуацијата
Кога поминувате заедно речиси секој ден, по 8 часа на ден, сосема нормално е да дојде до одредени несогласувања со луѓето од работа. Прифатете дека секогаш ќе има некој на кого нема да му бидете најомилената личност во канцеларијата, и дека секогаш ќе има некој со кого нема да се сложувате. Пробајте да ја намалите комуникацијата на минимум и остварувајте контакти само кога стануза збор за работните задачи.
Продолжете со работата и не се навраќајте на конфликтите
Справувањето со лоши соработници е дел од секоја работа. Наместо да се жалите и да дозволите таквите луѓе да ви го уништат денот или да ви влијаат на работното темпо, едноставно одберете да бидете позрелата особа. Фокусирајте се на вашите работни задачи и игнорирајте ги неговите коментари или постапки.
Никогаш не е лесно да се справите со непријатен колега, и доколку не успеете да го решите проблемот барем бидете задоволни од себеси што воопшто сте пробале да го надминете недоразбирањето.