Дали некогаш сте го започнале денот со намера да ги завршите сите задачи, само за да се запрашате среде ден што се случило со вашата продуктивност?
Справувањето со малите и постојани проблеми како што се појавуваат, е-поштата и телефонските повици лесно можат да ве исфрлат од колосек, вели Питер Брегман, автор на книгата 18 минути: Најдете го вашиот фокус, господар на одвраќање и завршете ги вистинските работи.
„Со целата наша технологија, многу е лесно да се изгуби фокусот. Всушност, генерално со задоволство ги прифаќаме оттргнувањата бидејќи тие ни даваат одмор од работата која бара одреден напор и ја троши енергијата“, вели авторот.
Тајната за ефикасно управување со одвлекувањата и времето е создавање ритуал, вели Брегман. „Тоа треба да биде процес што го следиме, што и да се случи, и кој не држи фокусирани на нашите приоритети во текот на денот.
18-минутен дневен ритуал за фокусирање и зголемување на продуктивноста:
Чекор 1: Планирајте (5 минути)
Пред да го започнете денот или да ја проверите вашата е-пошта, запишете ги на хартија дневните задачи што треба да ги завршите за да го направите вашиот ден успешен. Потоа земете календар и закажете ги тие работи во одредено време, препорачува Брегман.
„Многу е важно кога ќе направите нешто. „Најтешките и најважните активности ставете ги порано во текот на денот кога има најмалку одвлекување на вниманието и кога сте најмногу фокусирани“, советува авторот.
Чекор 2: Рефокусирање (по една минута за секој работен час)
Поставете аларм на вашиот мобилен телефон или компјутер да се вклучува секој час во текот на работниот ден. Кога ќе се вклучи алармот, запрашајте се дали последниот час сте го поминале продуктивно. Брегман вели дека овој ритуал ќе ви помогне да се вратите на вистинскиот пат доколку нешто ви го одвлече вниманието.
Чекор 3: Преглед (5 минути)
На крајот од денот, прегледајте што функционирало добро, на што сте се фокусирале најмногу и кога вашата продуктивност и внимание исчезнале. Дали ги завршивте задачите и што можете подобро да направите утре?
На пример, ако сте направиле многу работи наутро, но ви било премногу тешко да се фокусирате на нив попладне, размислете да закажете работа што бара концентрација (како маркетинг кампањи или извештаи за продажба) на вашиот календар што е можно порано. Оставете ги другите задачи како проверка на е-пошта или статистика за попладне, советува Брегман.
Извор: biznisinfo.mk