За лет од Париз до Њујорк потребни се 8.800 мртви свињи, односно маст од тие животни.
Ова предизвикува загриженост за достапноста на „отпадните“ биогорива како што се животинските масти, кои моментално се сметаат за лек за чистење на транспортниот систем на Европа.
Авиокомпаниите би можеле да се свртат кон горива од животински масти за да ги исполнат своите климатски цели, но извештајот на водечката европска невладина организација за поеколошки транспорт Transport & Environment предупредува дека тоа всушност може да ги зголеми емисиите на јаглерод.
Регулативите на ЕУ ја поттикнуваат употребата на животински масти како гориво и бараат од авиокомпаниите да го зголемат процентот на одржливи горива за авијацијата што ги користат до 2030 година.
Нетранспарентност и неодржливост
Растечката употреба на животинска маст во Европа за напојување на автомобили и авиони станува сè понеодржлива, според новата студија нарачана од Transport & Environment. Организацијата повикува на поголема транспарентност во производството на биогорива за потрошувачите да знаат што влегува во нивните резервоари.
Употребата на биодизел од животинска маст е двојно зголемена во изминатата деценија и е 40 пати поголема отколку во 2006 година. Европските законодавци го промовираат нуспроизводот од индустриското одгледување месо како начин за намалување на влијанието на јаглеродот од транспортните горива. Сега тие го свртеа своето внимание кон авионите и, во помала мера, кон бродовите.
Сепак, нема доволно такво гориво за да ги задоволи сите овие потреби. Речиси половина од сите европски животински масти веќе оди во биодизелот, и покрај неговата голема употреба во индустријата за храна за домашни миленици, сапун и козметика. Бидејќи согорувањето на животинските масти од биогориво треба да се потроши до 2030 година, и нема да има доволно за одржливо зголемување, предупредува Transport & Environmenta.
Излегува дека свињите навистина летаат. Со години согоруваме животински масти во автомобилите без возачите да знаат. Сега ќе ви полнат гориво за следниот лет. Но, ова не може да се одржи без да се лишат другите сектори, кои за возврат веројатно ќе се префрлат на штетни алтернативи како што е палминото масло. Потребна ни е поголема транспарентност за потрошувачите да знаат што влегува во нивните резервоари и што ги поттикнува нивните летови, вели Barbara Smailagić, експерт за биогориво во Transport & Environment.
Два проблеми
Палминото масло е направено од овие јаткасти плодови и загриженоста е дека другите производители би можеле да користат повеќе од овој производ ако животинските масти се користат во авијацијата.
Сепак, употребата на животински масти за авионско гориво претставува два значајни проблеми.
Прво, животинските масти веќе се користат за различни цели, а нивното пренасочување во авионско гориво би ја намалило достапноста за постојните индустрии. Ова може да доведе до зголемена зависност од палминото масло, уништување на шумите и уште поголеми штетни емисии.
Козметичката индустрија и храната за домашни миленици најверојатно ќе ги заменат животинските масти со палмино масло бидејќи тоа е најевтината алтернатива со слични својства. Ова може да резултира со повеќе шуми да се исчистат за производство на палмово масло, што ќе доведе до зголемување на емисиите до 70 проценти, во споредба со употребата на фосилни горива во авионите.
Второ, употребата на горива базирани на животински масти обезбедува решение со ниска цена за постигнување на целите за одржливост, обесхрабрувајќи ги инвестициите во поефикасни алтернативи како што се целулозните биогорива направени од растителни влакна. Ограничената достапност на животинска маст исто така го прави недоволно долгорочно решение за задоволување на потребите за воздухопловно гориво.
Толку животински масти за толку мал процент од задоволените потреби
Во ЕУ, доколку целата произведена животинска маст се претвори во авионско гориво, тоа би можело да задоволи не повеќе од 3 отсто од предвидената побарувачка до 2030 година. Слично на тоа, стимулациите за користење на отпадна биомаса може да имаат несакани последици, како што се земјите во Азија што извезуваат употребено масло за јадење во ЕУ кое претходно се хранело со животните, што на крајот ќе доведе до зголемени емисии.
Извор: kukuriku.com.mk