Во Ровињ се одржа 11-та по ред конференција HR Days, најголемата регионална средба на заедницата за човечки ресурси која собра повеќе од 500 професионалци за човечки ресурси на едно место, организиран од порталот MojPosao и групацијата Alma Career, чиј дел е и vrabtuvanje.com
По првиот ден исполнет со предавања, работилници и вмрежување, следеше вториот и последен ден од конференцијата HR Days, чиј фокус беше панелот „Gen Z – предизвици во менаџментот, очекувања, совети и трикови“ како и доделувањето на награди за најдобрите регионални практики за човечки ресурси.
Генерацијата Z не доаѓа, таа е веќе тука
На денешниот динамичен пазар на труд, улогата на генерацијата Z станува сè поважна. Оваа генерација, обликувана во ера на брза технолошка еволуција и глобални општествени промени, носи свои уникатни перспективи, преференции и потреби на работното место.
Во друштво на Дариј Марчац, ментор на TikTok од Crew Media, Маја Вучиќ, професор по психологија и психотерапевт за когнитивно-бихејвиорален психотерапевт, Матеја Терек, менаџер за луѓе и комуникации во Netgen и Андрија Врховник, експерт за People Analytics во А1, научивме како да управуваме најновата генерација работници.
Ароганти, незадоволни, со големи барања, отворени и склони кон давање отказ врз основа на чувства. Така работодавците често ги доживуваат членовите на генерацијата Z. „Само делумно се согласувам со оваа оценка. Навистина, некои членови на генерацијата Z ги „красат“ тие квалитети, но можеме многу да научиме од нив. На пример, за важноста да се воспостави рамнотежа помеѓу приватниот и деловниот живот. Не сакаат без потреба да седат во канцеларија за да ја откуцаар “ картичката во 17 часот. Поради нивното влијание со текот на времето веројатно ќе треба да го скратиме работното време на 6 часа“, истакна Маја Вучиќ.
Не смееме да генерализираме, без разлика за која група работници зборуваме, вели Дарио Марчац, ментор на TikTok во Crew Media, и самиот член на генерацијата Z.
„Исто како и кај постарите генерации, така и меѓу генерацијата Z има прекрасни, вредни и флексибилни луѓе, како и оние со кои е нешто поголем предизвик да се работи. Исто така, верувам дека ќе заслужиме почит доколку зад нас имаме квалитетна работа и професионализам“, вели Марчац и додава дека најмладите учесници на пазарот на труд имаат една, но значајна компаративна предност во однос на постарите генерации, а тоа е одлично познавање на нови технологии.
Помладите работници сакаат демократски деловен свет и право на глас во него, објаснува Матеја Терек од Нетген. Во исто време, во обид да ја докажат својата вредност, понекогаш не се грижат за пристојноста. „Дел од членовите на генерацијата Z се нешто „послаби“ кога станува збор за поседување меки вештини, нетрпеливи се и често имаат нереални очекувања. Од друга страна, вредни се и сакаат веднаш да бидат „фрлени во оган“. И тие многу се грижат за благосостојбата, како и за општествената одговорност на компанијата“, додава тој.
Кога зборуваме за генерацијата З, често ја слушаме фразата дека е генерација „на пат“ кон пазарот на трудот, но Андрија Врховник од А1 смета дека таквото размислување веќе некое време не важи.
„Дури 25 отсто од вработените во А1 се членови на генерацијата З. Тие се тука веќе некое време и се многу важен актер на пазарот на трудот. Очекуваат компанијата да инвестира во нив, технолошки се вешти, нетрпеливи, бараат менторство“, тврди Врховник и вели дека можеме да ги помириме разликите меѓу генерациите „само ако се ставиме во „чевелот“ на другите луѓе. обидувајќи се да ја види и разбере нивната перспектива“.
Bruketa&Žinić&GRey ги освоија публиката и жирито
На конференцијата беа доделени награди на компании кои можат да се пофалат со најдобрите практики за човечки ресурси во годината зад нас. Ова е признание што MojPosao го доделува од 2010 година, а од минатата година, освен компании од Хрватска, своите практики можат да ги регистрираат и работодавачи од Србија, Босна и Херцеговина, Северна Македонија и Словенија.
На крајот, според одлуката на нашето стручно жири, следните компании заслужија да влезат во топ 5: NIL d.o.o., ATLANTIC GRUPA, DECODE, Bruketa&Žinić&Grey и Tisak plus d.o.o.
За да му помогнеме на жирито во изборот на најдобрите, секоја година додаваме дополнителен член на жирито - публиката, односно учесниците на конференцијата.
Пред доделувањето на наградите, претставници од секторите за човечки ресурси на компаниите кои влегоа во финалето одржаа кратки, десет минути презентации, по што следеше гласање од публиката. Еве ги конечните резултати:
Првото место го освои компанијата Bruketa&Žinić&Grey со проектот Biž&Bob. Второто место го освои компанијата NIL d.o.o. за проектот RESET: Зошто се исплати фокусирањето на луѓето и културата, додека третата позиција и припадна на ATLANTIC GROUP со проектот Ден на вредности 2022 година.
HR Dаys се враќаат во пролет
Покрај интересните панел-дискусии и доделување награди на најдобрите регионални практики за човечки ресурси, последниот ден од конференцијата беа исполнети и со бројни интересни работилници и предавања од истакнати странски и домашни предавачи.
Со ова заврши единаесеттото издание на конференцијата денови за човечки ресурси. Следната средба, по неколкугодишно дружење во Септември , е закажана за пролет, 8 и 9 мај!