Француската влада предложи минимална единствена цена на авио билетите за сите компании, со цел да се елиминира можноста за евтини летови.
И Британците и Швајцарците се согласија дека веќе не е изводливо да се купуваат билети од 10 или 20 евра, а се оправдуваат со преголемиот број на вакви летови, кои ја загрозуваат животната средина.
Главниот уредник на специјализираниот аеродромски сајт Танго шест, Петар Војиновиќ вели дека одлуката за стандардизирање на минималната цена на авио билет не значи крај на евтините летови.
Значи, има неколку категории на евтини летови. Оние ултра евтините, кои првенствено се врзуваат за промоции, како и во секоја деловна активност. Никогаш, дури ни во нискобуџетните авиокомпании, не добивате толку евтини летови како што се рекламираат, бидејќи тие се резервирани за мал процент од оние кои се најбрзи – изјави Војиновиќ во утринската програма на РТС.
Тој наведува и дека во Франција веќе се води дискусија за забрана на пократки летови во рамките на Франција, кои можат да се вршат со железница, во траење до два и пол часа.
Идејата е дека тоа придонесува за намалување на штетните гасови, но тоа, вели Војиновиќ, е спорно. Тој забележува дека авијацијата е голем загадувач на воздухот, но дека во споредба со некои други „повалкани индустрии“ не е најголем.
Да направиме карикатура – животот на планетата зависи од тоа што сите летови ќе застанат, односно од нешто драстично што се случува околу мантијата, односно од намалувањето на ефектот на стаклена градина. А светската економија би запрела и затоа тоа би било поголем проблем во функционирањето и одржливоста на планетата отколку екологијата – рече Војиновиќ.
Тој наведува дека, што се однесува до францускиот предлог, прашање е дали гласачите ќе се побунат доколку поскапат авионските билети во следните 5-6 години, па се враќа како што било.
Ќе видиме. Воздухопловната индустрија, односно производителите на авионски мотори, се движат кон мотори, односно авиони кои се напојуваат со биогорива преку мотори. А тоа е еден од начините што всушност може да придонесе за намалување на емисијата на штетни гасови – вели Војиновиќ.
Тој додава дека Франција веројатно реагирала на трендот на зголемување на патниците во авиосообраќајот од крајот на короната, поради што поскапеле и авионските билети.
Патниците се повторно во воздух, односно летаат со авиони многу, многу повеќе отколку пред корона вирусот – рече Војиновиќ.
Тој напоменува дека цената на патувањето со авион сега е поскапа и дека различни авиокомпании секако ќе ги зголемат цените на билетите.
Ќе се случи малку, но никогаш повеќе, а за тоа се согласуваат директорите на најголемите евтини авиокомпании, нема да ги има тие ултра евтини цени на билетите – кога имаат некои масовни промоции, кога воведуваат нови линии, промовираат нови градови, од едно- две евра – посочува Војиновиќ.
Тој додава дека метежот на небото ќе се намали во следните неколку години, со зголемување на цените на билетите и капацитетот во другите видови сообраќај, но дека воздушниот сообраќај останува без конкуренција.
Тоа е фактички и докажано најбезбедниот, најпрактичниот и најбрзиот облик на сообраќај. Не само за луѓето, туку и за товарот. И да, можеби, ако има адекватни алтернативи, пред се во контекст на екологијата, во форма на железница, тоа нема толку смисла на ниво на внатрешен сообраќај на големите земји, но сепак е многу важно – вели Војиновиќ.