Икеа ја намалува просечната продажна цена на својот мебел ширум светот бидејќи инфлациските притисоци полека се намалуваат дури и кога економските услови се влошуваат.
Продажбата на најголемиот продавач на мебел во светот се зголеми за 6,6 отсто на 47,6 милијарди евра во годината до крајот на август, но само благодарение на повисоките цени бидејќи обемот се намали.
За време на пандемијата Ковид 19, Икеа беше принудена да оди против својата практика на намалување на цените бидејќи повисоките трошоци за суровина и транспорт ја принудија да префрли дел од влијанието на трошоците на клиентите, пишува Фајненшл Тајмс.
Пониски трошоци за снабдување„Влеговме во 2023 година со повисоки цени од што сакавме. Ги намалувавме цените на крајот на 2023 година и влегувајќи во 2024 година, нашите трошоци за снабдување почнаа да паѓаат“, рече Џон Абрахамсон Ринг, извршен директор на Интер Икеа, сопственик на концептот на брендот и продавницата.
Џеспер Бродин, извршен директор на главниот трговец на Икеа, Ингка, додава: „Ова се моменти за поврзување. Возењето во следните неколку години нема да биде непречено. Она што го гледам за оваа година е дека клиентите се соочуваат со предизвик поради каматните стапки. Затоа ги спуштивме цените, секој пазар инвестира во пониски цени“.
Икеа посочува дека трендот на ненадејно зголемување на цените на инпутите во последните години се менува, што му отвора простор на шведскиот гигант да почне да ги намалува сопствените високи цени и да ги врати сите производи во понудата по период на лоша достапност предизвикана од проблеми во глобални синџири на снабдување.
Сепак, тие признаваат дека не се сигурни дали овој потег ќе помогне да се зголеми потрошувачката со оглед на тоа што голем број земји се соочуваат со прогнози за рецесија.
„Како ја поттикнува потрошувачката? Дали е можно да се генерира раст преку пристапноста? За време на кризата на Леман Брадерс во 2008 година, тоа беше можно во Северна Европа, но не и во Јужна Европа“, забележува Бродин.
Трансформација за пет години
Во последните пет години, компанијата претрпе трансформација според концептот на повеќе продавници во центрите на градовите и нудење на поширок опсег на услуги.
Зголемувањето на бројот на посети FT пишува дека Икеа се спротивставува на трендот на бројни трговци кои решиле да го намалат бројот на продавници под управување.
Ingka, која работи со 537 продавници со различни големини, отвори 60 нови локации минатата година, вклучувајќи ги и оние во централниот дел на Копенхаген, Мадрид и Сан Франциско, како и голем број центри за испорака.
„Тоа е како смртта на книгата“, рече Бродин, алудирајќи на пророштвата за крајот на трговијата. Посетите на нејзините продавници се зголемија за седум отсто на 697 милиони минатата година, бидејќи Икеа се повеќе ги користи како центри за испорака и логистика за својот онлајн бизнис.
Во последните пет години, шведската корпорација претрпе голема трансформација, оддалечувајќи се од обичната понуда на големи продавници надвор од градовите кон концептот на повеќе продавници во центрите на градовите и нудејќи поширок опсег на услуги како што се испорака, монтажа и планирање , заклучува Фајненшл тајмс, пренесува Пословни дневник.