Во зимски услови, кога врне снег, а температурите се ниски, основното правило на возење е – бавно е брзо. Ако се обидете да одите брзо со премногу гас, нема да постигнете ништо друго освен вртење на тркалата.
Меѓутоа, ако тргнете нежно, полека отпуштајќи ја спојката и минимално стегајќи ја педалата за гас, ќе постигнете многу подобар ефект и побрзо ќе го тргнете автомобилот од земја.
На снег и мраз, површината е толку лизгава што е речиси невозможно да се избегне лизгање на тркалата.
Мало лизгање на таквите лизгави површини не боли, во некои случаи дури помага, поради што повеќето автомобили нудат опција за исклучување на ESP, но целта е што поскоро да се воспостави контакт со земјата.
Ако се појави лизгање додека се движите, одржувајте го гасот на најмала можна брзина додека гумите не се зафатат. Овде многу помагаат зимските гуми, имајќи предвид дека хемискиот состав на шарата обезбедува еластичност при ниски температури, а ламелите го зграпчуваат снегот.
Опасен црн мраз
Дури и кога не е покриен со снег и мраз, асфалтот може да биде многу лизгав во зима. Комбинацијата од висока влажност во воздухот, магла, масни наслаги и ниски температури на патот може да создаде тенок, транспарентен и многу лизгав слој наречен црн мраз. Црното е можеби уште поопасно од вистинскиот мраз со оглед на тоа што многу возачи не го очекуваат или навреме го забележуваат, а може да преживее и на повисоки температури.
Нема ненадејни потези
Добро познати и лесно препознатливи се другите катастрофи кои демнат на патиштата во зима – мраз, мраз, дожд кој замрзнува при допир со земјата, снег, мраз… Сето тоа драстично го намалува триењето помеѓу гумата и површината, затоа пристапете зимско возење со посебна претпазливост. Најважно е да ги користите командите нежно и со многу чувство.
Затоа се препорачува да се возите во удобни и лесни чевли наместо тврди и крути зимски чевли или тешки чизми во кои губите секакво чувство за педалите.
Автомобилите со погон на задните тркала се движат полесно во такви услови отколку автомобилите со погон на предните тркала, но автомобилите со погон на предните тркала можат да ги вртат погонските тркала, што може да биде многу корисно ако се заглавите во снегот.
Погонот на четири тркала е супериорен во такви услови, но возачите на ваквите автомобили, поттикнати од добрите перформанси на стартот, често непотребно брзаат кога е лизгаво, заборавајќи дека погонот 4×4 не помага при сопирање.
Сопирање
Сопирањето на лизгав пат е поголем проблем од движењето.
Автомобилите со ABS имаат способност да контролираат при сопирање, но при набиен и длабок снег тие имаат дури и подолго растојание за сопирање од автомобилите без ABS, чии заклучени тркала копаат и затоа го запираат автомобилот порано.
Во секој случај, важно е да се задржи поголемо од вообичаеното безбедносно растојание на лизгавиот асфалт и да започнете навреме да сопирате.
Нежно во кривината
Во кривините, однесувањето на автомобилот главно зависи од конструкцијата на погонската спрега, односно од вашето ракување со педалата за гас. Што се однесува до управувањето, тука е клучна и нежноста.
Внимателно влегувајте во свиокот, постепено свртете го воланот и слушајте ги реакциите на автомобилот. Кога влегувате во кривина, не забрзувајте, а ако сопирате, правете го тоа умерено. Ако автомобилот продолжи право наместо да се врти, обидете се да отстраните што е можно поголем притисок од предните тркала со отпуштање на сопирачката и притискање на спојката.
Во втората фаза од свиоците, фазата на забрзување, бидете многу нежни. Ако го надминете гасот, автомобилите со погон на предните тркала ќе се лизгаат од предниот крај кон надворешниот раб на аголот што ја шири лентата, додека автомобилите со погон на задните тркала ќе го лизгаат задниот крај свртувајќи се кон внатрешноста на аголот затворајќи ја лентата.
Прва помош и во двата случаи е притискање на спојката, што веднаш ќе ги ослободи погонските тркала од влечната сила. Исто така, важно е да не паничите, туку нежно и постепено да го свртите воланот во насока во која сакате да одите, пишува Autoklub.hr.