Во неколку земји во Европа, измамата со враќање на километражата се казнува со многу високи парични казни, а во некои дури и затворски казни.
Новата студија на CarVertical исто така ги открива загубите што ги трпат купувачите, но европските земји поради измама со километражата на користени возила.
Практиката на фалсификување на километражата е многу стара, но за жал многу вообичаена во денешно време, на што не се имуни ниту купувачите на половни возила во Македонија.
Ваквиот чин може да доведе до големи финансиски загуби за измамените купувачи, но дури и да оштети одредени институции од земјите каде што се продаваат такви автомобили. Токму поради ова, во неколку земји во Европа постојат закони со кои најстрого се казнуваат лицата кои манипулираат со километражата.
Новата студија спроведена од онлајн платформата за верификација на возила CarVertical спроведе истражување на оваа тема во 21 земја во Европа. Студијата е направена за да се види како се казнува овој чин и каква легислатива се применува во тие земји.
Студијата покажува дека локалното законодавство во овие земји вклучува казни за сите видови измами со автомобили, вклучително и фалсификување на километражата. Но, од различни причини, измамниците често избегнуваат строги казни.
Иако казната варира од земја до земја, има некои земји каде измамата со километражата се сфаќа сериозно. Во Франција, на пример, фалсификувањето на километражата се казнува со парична казна до 300.000 евра. Исто така, во Хрватска манипулацијата со километражата се казнува со затвор до осум години. Во Полска измамниците можат да бидат осудени на пет години затвор.
Во Чешка, на пример, измамниците можат да добијат две години затвор, како и во Литванија и Франција. Во Шпанија и Италија затворската казна за ова дело е 3,5 години. Во Германија и Унгарија, фалсификувањето на километражата може да се казни до една година зад решетки.
Сепак, има ретки случаи каде што се применуваат максимални казни за фалсификување на километражата. Почесто, казните се засноваат исклучиво на парични казни. Пример за тоа е Летонија, европскиот шампион во манипулација со километражата. Според оваа студија, 12,9 проценти од сите автомобили прегледани на онлајн платформата имале лажна километража и никој не одговарал за тоа во последните четири години. Казната за фалсификување на километражата во оваа балтичка земја е само 100 евра за физички лица и 1.000 евра за правни лица.
Во Романија евидентирани се 7,8 проценти од случаите каде што прегледот утврдил дека е вратена километражата. Бројот на овие автомобили е поголем отколку во другите земји, како што се Унгарија (6,1%) и Србија (5,3%). Експертите посочуваат дека доколку се изречени казни од 3.000 евра за фалсификување на километражата, Романија би можела да собере годишни приходи до 222 милиони евра. Исто така, купувачите кои купуваат автомобил со лажна километража обично плаќаат најмалку 20 проценти повеќе отколку што вреди автомобилот.
Студијата покажува и дека оваа практика е почеста во Источна Европа отколку на Запад. Тоа се должи на помалите приходи и многу поголемиот број увезени автомобили.
Конечно, истата студија открива дека докажувањето на овие факти е исклучително тешко. Поради системот на меѓународни трансакции помеѓу купувачите и продавачите, многу е вообичаено километражата на автомобилот да се враќа во една земја, а потоа да се продава во друга земја. За да се спречат ваквите манипулации, потребен е соодветен закон на ниво на цела Европа.