Тие се повеќе платени од професорите или докторите, но на Србија и недостигаат околу 20.000 возачи. Граѓаните кои се вешти зад волан претпочитаат да одат во други земји, па затоа Србија е принудена да ја увезува оваа професија која е дефицитарна.
Србија тешко се справува со возачите, а во прилог на тоа говорат и рекламите. Така, само во последната година, според статистиката на веб-страницата Инфостуд, објавени се повеќе од 2.600 огласи во кои се бараат возачи, а најбарани се оние од Б-категорија.
Во автошколите ширум земјата секоја година „испаѓаат“ околу 1.000 нови возачи, додека потребите на пазарот бараат двојно повеќе луѓе со возачки дозволи од категорија Ц и Д.
Колку ова занимање е барано говори и тоа што возачите со пробна дозвола ќе можат да го полагаат тестот за да возат автобус.
Што се однесува до платата, таа варира од самото возило, па просечната плата на возач на автобус е 80.000 динари (40.000 денари), а како додаток може да се исплатат и бонуси за ноќна работа. Оние кои возат службени возила во просек заработуваат од минималната плата и до 100.000 динари (50.000 денари).
Платите на возачите во Германија надминуваат 2.500 евра. Како што можете да видите на огласите за работа во оваа земја, речиси на секој има напишано „Итно“ до него. Почетната понудена плата е околу 2.400 евра.
„Толку пари можат да заработат искусни возачи кои работат во силни домашни фирми кои имаат развиено бизнис во странство, додека во домашниот сообраќај заработката е помала. Сепак, главниот проблем е што пристапот до возачката професија е многу скап. Поточно, за да се добие дозвола за управување со камион или автобус, потребни се 2.500 до 3.500 евра, што го одвлекува вниманието на луѓето од оваа работа, а дополнително, добивањето лиценци е процес кој трае многу долго“, Горан Алексиќ од Бизнис здружението за Инфостуд изјави за патниот сообраќај во Србија.
Недостигаат 500 возачи во Белград, градскиот превоз го возат странци.
Зоран Стефановиќ, претседател на синдикатот „Правда“ во белградското градско сообраќајно претпријатие (ГСП), оцени дека на компанијата и недостасуваат околу 500 возачи, а странците кои се ангажирани како возачи не се снаоѓаат добро во таа улога бидејќи не доволно добро го познаваат јазикот и градските улици.
На социјалните мрежи често се појавуваат видеа од возачи кои дошле во Србија од странство, кои не знаат како да го најдат патот во Белград, а талкаат по улиците на главниот град.