Изработката на два различни ентериери за ист автомобил не е идеална од деловна гледна точка, па можеби и купувачите кои не се членки на ЕУ ќе имаат корист од овие промени.
Зголемувањето на популарноста на огромните екрани во автомобилот дојде на сметка на копчињата, што им отежнува на многу возачи да користат одредени функции додека возат, но тоа наскоро би можело да се промени.
Физичките копчиња би можеле да се вратат ако производителите на автомобили сакаат да добијат максимална безбедносна оцена од Euro NCAP за нивните автомобили.
Со други зборови, новите правила кои треба да стапат во сила во јануари 2026 година ќе им одземат поени на возилата кои немаат одредени традиционални контроли, пишува Motor1.
Европската програма за оценка за безбедност на нови автомобили има намера да го намали рејтингот на јачината на звукот за автомобилите кои немаат копчиња, копчиња или уредите за следните функции: трепкачи, алармни светла (сите четири индикатори), сирена, бришачи и итен повик.
Последнава е позната како функција eCall и е задолжителна во Европската Унија веќе неколку години. Системот автоматски го бира локалниот број за итни случаи во случај на сериозна сообраќајна несреќа.
Проблем со индустријата
Директорот за стратешки развој на Euro NCAP, Метју Ејвери, објаснува зошто е донесена оваа одлука да се казнат производителите на автомобили кои ги принудуваат возачите да се потпираат речиси исклучиво на екраните на допир, како што се таблетите.
„Прекумерната употреба на екраните на допир е проблем во целата индустрија, при што речиси сите производители на возила ги преместуваат клучните контроли на централните дисплеи, принудувајќи ги возачите да ги тргнат погледите од патот и зголемувајќи го ризикот од судири. Новите тестови на Euro NCAP што треба да се одржат во 2026 година ќе ги охрабрат производителите да користат посебни физички контроли за основните функции на интуитивен начин, ограничувајќи го времето да се тргне погледот од патот и на тој начин промовирајќи побезбедно возење“, објасни Ејвори.