Колкави се шансите во Македонија да се воведе правило кое ќе овозможи управување на мотоцикли од 125 кубика со „Б“ категорија, како што сега може да се управуваат мотоцикли од 50 кубика со таа категорија?
Во последно време, се водат сериозни дебати околу ова прашање.
Експертите од областа на сообраќајот имаат различни ставови. Некои сметаат дека оваа промена би го олеснила управувањето на мотоцикли, особено за возачите кои не можат да си дозволат полагање за „А“ категорија.
Сепак, други се загрижени за безбедноста, бидејќи мотоциклите од 125 кубика имаат поголема моќност и брзина.
Интересно е да се разгледаат искуствата од други земји каде што веќе постои вакво правило и да се одговори на прашањето дали се забележани зголемени ризици или, пак, се покажало како успешно решение?
„Поголема мобилност. Возачите ќе имаат можност да се движат подалеку со поголема брзина и ефикасност. Економичност. Мотоциклите со поголем капацитет на мотор можат да бидат економични во потрошувачка на гориво. Подобро решение за градски услови. Мотоциклите од 125 кубика се подобро прилагодени за градски услови поради поголемата брзина и способноста да се движат помеѓу возилата“, коментираат дел од експертите.
Другиот дел, пак, се задржува на прашањето за безбедноста во сообраќајот.
„Безбедност. Воведувањето на ова правило би требало да се согледа со безбедносните аспекти. Возачите со Б категорија треба да бидат обучени и свесни за разликите во управувањето на поголеми мотоцикли. Инфраструктура. Дали инфраструктурата во градовите низ Македонија е прилагодена за поголеми мотоцикли? Воведувањето на правило за управување на мотоцикли од 125 кубика со Б категорија треба да се разгледа внимателно, со фокус на безбедноста и потребите на граѓаните. Дебатата треба да вклучи експерти, власти и заинтересирани страни за да се донесе најдоброто решение за сите“, коментираат тие.
Како е во другите земји?
Да, во некои земји се дозволува управување на мотоцикли од 125 кубика со „Б“ категорија (категорија за возачи на автомобили).
Еве неколку примери:
- Италија: Возачите со Б категорија можат да управуваат мотоцикли од 125 кубика без дополнителни тестови.
- Франција: Исто така, во Франција, државата им овозможува на возачите со Б категорија да управуваат мотоцикли од 125 кубика.
- Белгија: Возачите со Б категорија можат да управуваат мотоцикли од 125 кубика без дополнителни тестови.
- Германија: Во Германија, исто така, возачите со Б категорија имаат право да управуваат мотоцикли од 125 кубика.
- Австрија: Возачите со Б категорија можат да управуваат мотоцикли од 125 кубика без дополнителни тестови.