Во последните години, Македонија се соочува со значителни промени во сточарството и производството на млеко.
Сточарите се во тешка ситуација поради намалувањето на бројот на фарми и овци, како и поради растењето на трошоците за одгледување на овците.
Еден од најочигледните ефекти на овој тренд е зголемувањето на цените на млечните производи.
Овчото сирење, кое некогаш беше достапно по прифатливи цени, веќе стигна 700 денари за килограм, а урдата се продава за 350 денари за килограм.
Оваа ситуација ги става сточарите во тешка положба, бидејќи трошоците за одгледување на овците ја надминуваат добивката.
Според нив, пред 5 години во најголемиот сточарски регион во Источна Македонија, Малешевијата, биле евидентирани 16.000 овци.
Сега, како што велат, нивниот број е преполовен и изнесува над 8.000 овци.
Младите, кои би требало да бидат будни и иновативни, масовно ги продаваат своите стада и се иселуваат од селата во градовите или во странство.
„Овој проблем не е нов – веќе 5-6 години државата се соочува со намалување на бројот на фарми и овци, но сè уште нема стратегија за негово решавање. Ситуацијата е уште посериозна ако го земеме предвид растењето на цените на останатите млечни производи. Кашкавалот, на пример, стигна до 1.000 денари за килограм, а цените не престануваат да растат. За да се решат овие предизвици, државата мора да разработи стратегија која ќе ги поддржи сточарите и ќе го стимулира одржливото производство на млеко. Важно е да се најдат решенија кои ќе го заштитат секторот и ќе обезбедат стабилни услови за производство и продажба на млечни производи“, коментираат економските експерти.