Со последното зголемување на цените во угостителскиот сектор, одењето во ресторан станува сè повеќе привилегија наместо секојдневна опција.
Според податоците од Државниот завод за статистика, угостителските услуги во јули 2024 година се зголемени за 4,8 отсто во споредба со истиот период минатата година, што укажува на тренд на постојано зголемување на трошоците за уживање во кафеаните и рестораните.
Оваа тенденција е потврдена и со кумулативниот индекс на цените, кој за периодот јануари – јули 2024 година покажува зголемување од 5,6 отсто во споредба со истиот период лани.
Иако цените на угостителските услуги во јули останале на исто ниво во споредба со јуни, забележано е зголемување на цените на пијалаците, храната и ноќевањата.
Ова поскапување има директно влијание врз одлуките на граѓаните за тоа каде и како ќе ги трошат своите пари и слободното време.
На оваа тема Денар разговараше со економист специјализиран за трендовите во угостителскиот сектор, кој предвидува дека „поскапувањето во угостителскиот сектор ќе продолжи да расте како резултат на зголемените трошоци за суровини и работна сила, како и поради инфлацијата која влијае на целокупната економија“.
Сепак, додава тој, се очекува рестораните да продолжат да иновираат и да нудат повеќе вредност за парите на своите клиенти, со цел да останат конкурентни на пазарот.
Во овој контекст, одењето во ресторан се трансформира од едноставна потреба во избор кој бара поголемо планирање и размислување.
Со оглед на оваа ситуација, угостителите се соочуваат со предизвик да ги задржат своите клиенти и да привлечат нови, додека истовремено се обидуваат да ги покријат зголемените оперативни трошоци.
Оваа дилема поставува прашање за иднината на угостителството како индустрија и за тоа како таа ќе се адаптира на новите економски реалности.