EuroNews Business прави метафорично возење низ Европа за да ги идентификува земјите со најниските и највисоките цени за полнење на јавните електрични возила. Податоците од Европската опсерваторија за алтернативни горива (EAFO) откриваат дека Исланд и Португалија се меѓу најевтините места во Европа за полнење на електрично возило кога се далеку од дома, додека Норвешка и Словенија се најскапите.
Франција и Германија, две од најголемите економии на континентот, како и голем број други земји, вклучувајќи ги Хрватска, Италија, Данска и Шведска, имаат цени за полнење на електрично возило околу европскиот просек.
За да се стандардизира истражувањето, пресметките се засновани на типична сесија за брзо полнење со еднонасочна струја за Tesla Model 3, второто најпопуларно електрично возило во Европа, после Tesla Model Y.
Истражувачите на EAFO користеле 25-минутно полнење за да генерираат полнење на батеријата од 10% до 80% од јавните точки за полнење, при што податоците за цените се извори директно од операторите на точките за полнење (CPO).
Исланд е рангиран како најевтиното место во Европа за полнење на Tesla Model Y, по цена од 2,89 евра на 100 километри, малку пред Португалија, каде што возачите треба да издвојат 3,18 евра за да го поминат истото растојание. Финска се најде на третото место, а возачите таму плаќаат 4,63 евра за брзото полнење со DC.
Иако е мал пазар, Исланд се појави како силен усвојувач на технологијата за електрични возила, со значителна пенетрација, особено во главниот град, Рејкјавик. Неговите изобилни извори на обновлива енергија помогнаа да се намали цената за полнење на електрични возила.
Норвешка е убедливо најскапото место во Европа, со со цена за 100 километри околу шест пати поголема отколку во Исланд – 18,93 евра. Разликата во цената со Исланд е 16,04 евра. Словенија е втора најскапа земја, со цена од 17,02 евра.
Цените варираат низ јужна Европа, а Шпанија е најевтина со 7,11 евра. Бугарија (7,34 евра), Италија (9,12 евра), Грција (9,83 евра), Малта (9,83 евра) и Кипар (9,83 евра) се во рамките на 2-3 евра од регионалниот просек.
Германија и Франција се меѓу бројни земји од северна и централна Европа чии стапки на наплата се околу 7 до 10 евра. Естонија и Германија се најскапите нации во групата, со трошоци од 9,99 евра и 8,93 евра на 100 км, а веднаш зад нив е Данска со 8,81 евра.
Возачите кои патуваат во Франција се плаќаат 7,26 евра, нешто помалку од нивните соседи, Велика Британија, каде што на возачите на електрични возила им требаат 7,79 евра за да поминат 100 км. Во Австрија таа цена е 7,88 евра.
Енергетските економисти веруваат дека разликите во цените низ Европа може да се припишат на неколку фактори, вклучувајќи го изворот на електрична енергија, даноците и владините политики, при што земјите со изобилство обновливи извори имаат тенденција да имаат пониски трошоци бидејќи се помалку зависни од увезените фосилни горива. Спротивно на тоа, земјите со високи даноци, мрежни такси или потпирање на скап увоз, како Данска и Германија, забележуваат повисоки цени.
Холандија е на врвот во Европа со повеќе од 154.000 јавни точки за полнење електрични возила, што ја одразува силната посветеност на нацијата за усвојување на таа технологија и нејзината подготвеност да инвестира во виталната инфраструктура за електрични возила.
Германија и Франција имаат широки мрежи за јавно полнење на такви возила, при што и двете земји имаат повеќе од 125.000 јавни точки за полнење. Германија е втора по Холандија со 130.828, додека Франција е на третото место со 127.530, според податоците на EAFO.