Меѓу многуте проблеми со кои се соочуваат организациите денес, се чини дека еден се издвојуваше, или се наѕира над сите други: генерациските разлики.
Во денешните организации можно е да има до пет различни генерации кои работат заедно за да создадат вредност. Секогаш има многу забуни кога почнува и кога завршува одредена генерација, но еве конкретен преглед, пишува проф. Лесли Т. Самоси, директор на Паневропската програма EMBA СИТИ Колеџ, кампус на Европа на Универзитетот во Јорк:
- Генерација Z: 1995-2012 (12-29 години)
- Генерација Y. (Миленијалици): 1980-1994 (30-44 години)
- Генерација X (Изгубена генерација): 1965-1979 (од 45-59 години)
- Бејби бумери: 1946-1964 година (60-78 години)
- Тивката генерација: 1925-1945 година (79+ години).
Иако зависи од тоа како е поставена организацијата и колку долго таа работи, огромното мнозинство од нашата популација на вработени доаѓа од Gen X и Y, но брзо се „дополнува“ од генерацијата Z. Постарите организации и семејни бизниси може да имаат повеќе бејби бумери и луѓе од тивките генерации кои сè уште се многу активни. Без разлика дали се работи за 3, 4 или 5 генерации кои работат заедно, што можеме да направиме за да ја искористиме оваа можност и да ги намалиме разликите?
– Дозволете ми да започнам со две клучни предупредувања за искористување на сите генерации на работното место: НИКОГАШ не претпоставувајте дека ги разбирате генерациите и нивните разлики, вели Самоси.
Важна почетна точка е краткото резиме помеѓу двете најголеми и најпроучени групи, Y и Z.
Генерација Y: барате предизвикувачка работа; тие сакаат стимулативна работа; тие се многу заинтересирани за личен развој; тие гледаат сигурност на работата изградена на вештините што ги развиле; а особено бараат автономија и пријатна работна атмосфера.
Генерација Z: тоа се машини кои извршуваат повеќе задачи во исто време; лесно можат да им здосадат (една задача ги излудува); тие бараат контрола над нивната околина; тие се повеќе независни отколку подготвени за соработка; тие не се согласуваат со „глупости“; тие сакаат нивниот работодавец да биде фер и да ги сфаќа сериозно; и тие се повеќе претприемачки.
Како што може да се види, ова се два многу различни начини на размислување. Истражувањето на Сити колеџ со професионалци за човечки ресурси и сопственици на бизниси покажа дека не е невообичаено, на пример, Z да започне нова работа во организација и да замине набргу потоа бидејќи работата не ги исполнува нивните очекувања. Оние од Z генерација сакаат да се поврзат со врвот на организациите, сакаат да се чувствуваат како да прават разлика и ако тоа не е случај во вашата организација, тие ќе го направат тоа на друго место.
– Многупати кога ги разгледуваме генерациските јазови во нашите организации, се фокусираме на разликите меѓу нив. Одличен обединувач за да се надмине ова е фокусирањето на нашата основна организациска цел (наречете ја мисија, визија, итн.). Од организациска гледна точка, треба повторно да го измислиме пристапот кон вработените и талентите, да почнеме да гледаме на генерациите како, на пример, култура”. Треба да се преиспитаме што ја прави организацијата организација и да го преформулираме начинот на кој развиваме таленти – вели Самоси.
Некои други идеи за искористување и премостување на генерациските разлики:
- интегрирање на генерациските прашања во политиката на еднаквост, различност и инклузија (EDI / DEI);
- фокусирајте се на заеднички проблеми и теми, заради градење доверба;
- преиспитајте ги можностите за менторство и соработка (на пр. обратно менторство);
- искористете ги можностите за однапред давање повратни информации (feedforward), наместо да давате повратни информации (фидбек);
- промовирање на оние кои се стремат да ги премостат генерациските јазови.
– Живееме и работиме во интересни времиња. Во нашиот пост-пандемски свет, знаеме дека можеме да се промениме кога треба, но да не го правиме тоа само кога треба. Обидете се да ја истражите убавината на заедничката работа, користејќи ги меѓусебните вештини, знаења и способности без оглед на генерациската припадност. Имаме еден живот, една шанса да направиме разлика. Ајде да го направиме тоа заедно – вели Лесли Самоси.